Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Undebeck Visa inlägg
    Har glömt att köra Hard Reset efter uppdateringen så kommer göra detta och åka ut på vattnet igen på Onsdag så kommer med en uppdatering på Onsdag kväll.
    Hej och välkommen!

    En hard reset verkar göra underverk vid många olika problem så vi håller tummarna för att det löser det hela även för dig.

    Lämna en kommentar:


  • Undebeck
    replied
    Hej Allihop,

    Ny på forumet men har läst det senaste 100 sidorna.

    Jag har stött på lite problem efter senaste uppdateringen till mitt nya HDS Carbon 9" (ver 20.0) uppdaterade från version 3.0, problemen är följande:

    1. Jag har haft dubbla sjökort i enheten (C-MAP EN Y-050 & C-MAP EN Y-299). Efter uppdateringen så får jag inte längre upp 050 kortet, ingen reaktion alls när jag tar ut och sätter in det, kommer inte upp under files heller. Testade att köpa ett tomt 16GB och satte in i samma slot och det kommer upp så läsaren i enheten fungerar som den ska. Kan kortet vara kras helt plötsligt och vart vänder jag mig isåfall, CMAP support?

    2. Åkte i sjö X under Onsdagen med mina vanliga inställningar, känslighet runt 68%, uppdaterade mjukvaran på Torsdagen till ver 20.0 och åkte ut på samma ställe igen på Fredagen och märkte då att jag behövde sätta känsligheten runt 80-82% för att uppnå samma nivå av känslighet. Är detta normalt med den nya uppdateringen eller har det blivit något fel? Ökningen är markant därav min oro.

    Har glömt att köra Hard Reset efter uppdateringen så kommer göra detta och åka ut på vattnet igen på Onsdag så kommer med en uppdatering på Onsdag kväll.

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    EDIT: Mailade C-MAP support igårkväll, fick kontakt med en imorse och dem bad om foto på kortets läsare. Jag har inget sådant här då det följde med ekolodet när jag köpte det från Mojoboats. Utan kvitto eller några som helst bevis att jag faktiskt hade ett Y050 så laddade dem mitt konto med en ny kopia, väldigt bra support om någon annan upplever samma problem.
    Senast ändrad av Undebeck; 2020-04-06, 18:56.

    Lämna en kommentar:


  • Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
    Måste hds live kopplas ihop med just wifi för att så att säga ha Link-möjligheten med att dela skärm osv, eller går det bluetooth med?
    Tycker inte det är speciellt intuitivt med hotspot/wifi/bluetooth osv. Trots idogt bläddrande i manual och online.
    Som det är nu så är jag uppkopplas på enhetens wifi.
    Men då Kan jag inte tex använda internet på telefonen utan att först koppla bort mig från enhetens wifi.
    Stökigt.
    Vad säger proffsen? (Proffset )
    Verkar kommit en lösning nu..


    Dual Mode Wi-Fi

    The internal Wi-Fi on HDS LIVE can now connect to the internet and perform screen mirroring via the Link App at the same time. Previously there were two Wi-Fi modes and users would switch between Client OR Access Point. The wireless page has been updated with wizards to help users connect the MFD to the internet and to a mobile device.

    Lämna en kommentar:


  • Lejestrand
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Bra.
    Jeg har sett et par andre som har nevnt det samme på andre fora, men jeg har ikke sett noen løsning på det. det virker som det kommer an på hvilken mobil man bruker, dvs med mobil A går det ikke mens Mobil B fungerer. Ta kontakt med support, for dette må nok løses med ny software.
    Det gjorde ingen skillnad, men jag kan ansluta till ett mobilt 4G bredband, så det lär ju vara något med telefonen

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Bra.
    Jeg har sett et par andre som har nevnt det samme på andre fora, men jeg har ikke sett noen løsning på det. det virker som det kommer an på hvilken mobil man bruker, dvs med mobil A går det ikke mens Mobil B fungerer. Ta kontakt med support, for dette må nok løses med ny software.

    Lämna en kommentar:


  • Lejestrand
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Har du tatt hard reset? Hvis ikke, lagre waypoints og sett i gang.
    Sir, yes Sir. I sort of knew it was coming

    Lämna en kommentar:


  • Team Colibri
    replied
    Har du tatt hard reset? Hvis ikke, lagre waypoints og sett i gang.

    Lämna en kommentar:


  • Lejestrand
    replied
    Efter senaste uppdateringen av mitt HDS Carbon 9 kan jag inte längre ansluta till internet via mobiltelefonen? Rätt märkligt då jag använde telefonen att göra uppdateringen med. Det funkar bra att ansluta telefonen via WIFI för att spegla och kontrollera skärmen, men när jag ansluter den som "mobile hotspot" så meddelar HDS:en "Ingen access till internet" trots att jag kan surfa på telefonen och bevisligen har internetaccess?
    Tips mottages tacksamt. Hittar inget om detta på nätet...

    Lämna en kommentar:


  • Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Det kjedelige med oppsettet er at du må skifte kilde hver gang du skifter giver. Det enkleste er nok å slå av multi-kilde når den på siden ikke er i bruk.
    Jag hittade en lösning!
    Man kan välja ytterligare en undermeny på ekolod och djup där man ställer in ”lager” som man har på sina olika skärmar.
    Där hittade jag så man kunde välja även vilken givare som skall ge djupet på dom olika skärmarna.
    Av nån konstig anledning ville ekolodet bara välja kanal 1. Inte helt lätt att hitta
    Det dumma var att man kan inte se på ”lagervalet” på skärmen vilken givare/kanal man valt.

    Men nu fick jag i alla fall ordning på allt!
    Tack Colibri!

    Lämna en kommentar:


  • Bowen
    replied
    Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
    Det kjedelige med oppsettet er at du må skifte kilde hver gang du skifter giver. Det enkleste er nok å slå av multi-kilde når den på siden ikke er i bruk.
    Ja ok. Inte så smidigt med två givare alltså.
    men ändå skumt att 3-1 visar fin ekolodsbild, men ingen numerisk djupangivelse.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
1 216 svar
156 029 visningar
0 gillar
Senaste inlägg HenkeW
av HenkeW
 
Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
12 svar
2 704 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Piscantur stercore  
Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
27 svar
1 974 visningar
0 gillar
Senaste inlägg gabbu
av gabbu
 
Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
2 svar
495 visningar
0 gillar
Senaste inlägg profilnamnet  
Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
2 svar
354 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Old Firehand  
Arbetar...
X