Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ska snart köpa in hds 7 gen3 och står nu inför givarval. Jag intresserar mig mest för det här paketet: http://www.olssonsfiske.se/elektroni...gen3-touch-7-1

    Undrar dock om jag bör satsa på en bättre givare, typ 83/200:an, eller klarar jag mig gott på givaren som ingår? jag kommer bedriva vertikalfiske i grunda sjöar.

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av P3lle Visa inlägg
      Ska snart köpa in hds 7 gen3 och står nu inför givarval. Jag intresserar mig mest för det här paketet: http://www.olssonsfiske.se/elektroni...gen3-touch-7-1

      Undrar dock om jag bör satsa på en bättre givare, typ 83/200:an, eller klarar jag mig gott på givaren som ingår? jag kommer bedriva vertikalfiske i grunda sjöar.
      Hej
      Givarna som följer med kommer funka utmärkt.

      / HenkeW

      Kommentera


      • Hej alla!

        Lite frågor..

        Har idag ett HDS 5 gen2 och ett HDS 5x gen 1 i nätverk med ett lss-2
        Lurar på att lägga till ett HDS 7m gen2 touch..

        Kommer jag kunna se och styra ss,vanlig ekolods bild och plotter från HDS 7m skärmen?

        Har även en motorguide xi5 som framöver kommer in i nätverket,kommer den oxå att kunna skötas via touch skärmen?

        Mvh Stefan

        Kommentera


        • Ja på alle punkter Stefan.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Ja på alle punkter Stefan.

            Lysande!

            Verkar som jag fattat rätt då��

            Det var lite krångel att få till inställningarna mellan enheterna i nätverket och fortfarande får jag inte upp plottern på 5xen.. Men annars funkar det skapligt oftast..
            Tappar botten ibland och hänger sej ibland men det verkar ingå i konceptet..

            Planen är att köra ss+"vanligt" lod på sido montage för bla prickskytte.
            Skulle det funka med en bakmonterad givare oxå eller blir det krångel?

            Kanske enklare att koppla i/ur mellan de 2 "vanliga" givarna..?

            Om det blir en extra givare för prickskytte är någon särskild då att föredra?


            Ja,många frågor blir det,Hahaha!

            Tackar på förhand��

            Kommentera


            • Hittade gen2 7M touch ny europa modell för 4600kr,måste vara rätt skapligt pris vad jag förstår.

              Kommentera


              • Fråga till de som kör större eller flera lod:
                Jag är på gång att köpa ett Lowrance HDS, men blir lite fundersam. Är det klokast att köpa ett HDS9 gen3 eller skall man nu när gen2 är billiga köpa en HDS7 gen3 och HDS7m och få avsevärt fler pixlar för i princip samma pengar?
                Tacksam för lite råd!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av hejgo Visa inlägg

                  Det var lite krångel att få till inställningarna mellan enheterna i nätverket och fortfarande får jag inte upp plottern på 5xen..
                  Tappar botten ibland och hänger sej ibland men det verkar ingå i konceptet..

                  Planen är att köra ss+"vanligt" lod på sido montage för bla prickskytte.
                  Skulle det funka med en bakmonterad givare oxå eller blir det krångel?

                  Kanske enklare att koppla i/ur mellan de 2 "vanliga" givarna..?

                  Om det blir en extra givare för prickskytte är någon särskild då att föredra?
                  Du vil aldri få opp plotter på en x-modell. Du kan få ekkolodd på en m-modell, men ikke omvendt.
                  Mister du bunnen så kan det komme av flere ting. beskriv gjerne hva du (båten) gjør når dette skjer. Ofte er dette et spørsmål om montering/ justering av ekkoloddgiveren, men mer info er fint.
                  Ting bør ikke henge seg. Ekkoloddet vil "fryse" når det mister dybden, fordi den går igjennom en form for søkeprotokoll for å finne igjen bunnen. Men utover det skal ikke ting henge seg opp.
                  Om du vil ha alt plugget inn, eller ei, er en smakssak. Jeg vil ha alt plugget inn.
                  Den vanligste giveren for prickskytte er HST-WSBL, et alternativ kan være Airmar P48 men den har jeg ikke prøvd selv. Jeg bruker Airmar TM150M for mitt vertikalfiske nå, men det forutsetter en litt større investering.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av barnmorskan Visa inlägg
                    Fråga till de som kör större eller flera lod:
                    Jag är på gång att köpa ett Lowrance HDS, men blir lite fundersam. Är det klokast att köpa ett HDS9 gen3 eller skall man nu när gen2 är billiga köpa en HDS7 gen3 och HDS7m och få avsevärt fler pixlar för i princip samma pengar?
                    Tacksam för lite råd!
                    Jeg hadde helt klart gått for 7+7.
                    Team Colibri

                    Kommentera


                    • Tackar för svaret!

                      Allt anslutet innebär att det går att välja i nätverket vilken som ska nyttjas..är det bökigt att växla?

                      Misstänkte nästan att inte 5x kunde visa plotter..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      156 026 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 704 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 974 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Wahlin, 2023-04-12, 19:17
                      2 svar
                      493 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg profilnamnet  
                      Startad av DavidFelmeri, 2023-04-28, 20:23
                      2 svar
                      354 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Old Firehand  
                      Arbetar...
                      X