Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Din 3 in 1 er i den sorte porten, din andre 2D-giver skal i den blå og ligger da på kanal 1. Hvis den ikke har XID må du angi hvilken ekkoloddgiver du bruker under Sonar-installasjon som vanlig. (Bare pass på at du ser på kanal 1, ikke kanal 2.
    Team Colibri

    Kommentera


    • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
      Din 3 in 1 er i den sorte porten, din andre 2D-giver skal i den blå og ligger da på kanal 1. Hvis den ikke har XID må du angi hvilken ekkoloddgiver du bruker under Sonar-installasjon som vanlig. (Bare pass på at du ser på kanal 1, ikke kanal 2.
      Ok, tack!
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

      -Okänd

      Kommentera


      • En sak jag funderat på gällande Lowrance, och andra elektronikmärken är planerat åldrande. https://sv.wikipedia.org/wiki/Planerat_%C3%A5ldrande
        Många företag har åkt dit på detta. Senast jag hörde så var det apple som drog ner hastigheten på processorerna med nya uppdateringar, enligt dom för att hjälpa kunder med äldre telefoner vars batterier inte var i toppskick längre

        Det känns om ett gammalt Lowrance blir successivt supersegt med sin kartuppdatering osv. funkade kalas förr.
        Tvivlar på att det beror på att ett nytt helt plötsligt blir så mycket bättre så det gamla känns så dåligt.

        Hade vart kul att se oberoende tester på detta.
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • Tja.
          Elite HDI/ Elite CHIRP og Hook fikk alle sammen oppdateringer som økte redraw-hastigheten på kartplotteren ved bruk av Navionics, mot slutten av modellenes levetid. Nesten alle eldre modeller fikk nylig patch for GPS-rollover, som ellers gjorde GPSen i enhtene ubrukelig, helt tilbake til HDS Gen 1 kom det oppdateringer for.

          På den annen sider er HDS Gen 1 et godt eksempel på en modell som også ble merkbart tregere etterhvert som den ble oppdatert, men det var nok mye fordi den etterhvert fikk (stort sett) samme funksjoner som Gen 2 som tross alt hadde vesentlig bedre hardvare.
          Team Colibri

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
            Tja.
            Elite HDI/ Elite CHIRP og Hook fikk alle sammen oppdateringer som økte redraw-hastigheten på kartplotteren ved bruk av Navionics, mot slutten av modellenes levetid. Nesten alle eldre modeller fikk nylig patch for GPS-rollover, som ellers gjorde GPSen i enhtene ubrukelig, helt tilbake til HDS Gen 1 kom det oppdateringer for.

            På den annen sider er HDS Gen 1 et godt eksempel på en modell som også ble merkbart tregere etterhvert som den ble oppdatert, men det var nok mye fordi den etterhvert fikk (stort sett) samme funksjoner som Gen 2 som tross alt hadde vesentlig bedre hardvare.
            Så en del sanning då alltså.
            Jag tror absolut att det finns med i affärsplanen, skall man prångla ut nya enheter vartannat år, måste dom gamla bli mycket sämre helt plötsligt.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
              Din 3 in 1 er i den sorte porten, din andre 2D-giver skal i den blå og ligger da på kanal 1. Hvis den ikke har XID må du angi hvilken ekkoloddgiver du bruker under Sonar-installasjon som vanlig. (Bare pass på at du ser på kanal 1, ikke kanal 2.
              Detta funkar inte alltså.

              jag kör med nätverksekolod på, flera källor.
              hst-wsbl på blå ingång. Med en adapter eftersom det är 7 och 9 pins.
              sen 3i1 givaren som följer med live i svarta porten.
              kanal 1 och 2 är på. Ekolodet funkar bra på skärmen på ch2 med 3-1 aktergivaren , hst-wsbl är ur vattnet då jag kör, men djupangivelsen är bara 3 streck?!?
              varför blir det så? Den ritade inte heller Genesis botten förens jag satte i ekoldsoinnen på sidan, oavsett vilken kanal jag valde.
              Senast ändrad av Bowen; 2019-07-07, 09:56.
              Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
              &

              Fiskesnacks AbborrFemma 2020
              ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
              Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

              -Okänd

              Kommentera


              • Det kjedelige med oppsettet er at du må skifte kilde hver gang du skifter giver. Det enkleste er nok å slå av multi-kilde når den på siden ikke er i bruk.
                Team Colibri

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                  Det kjedelige med oppsettet er at du må skifte kilde hver gang du skifter giver. Det enkleste er nok å slå av multi-kilde når den på siden ikke er i bruk.
                  Ja ok. Inte så smidigt med två givare alltså.
                  men ändå skumt att 3-1 visar fin ekolodsbild, men ingen numerisk djupangivelse.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Team Colibri Visa inlägg
                    Det kjedelige med oppsettet er at du må skifte kilde hver gang du skifter giver. Det enkleste er nok å slå av multi-kilde når den på siden ikke er i bruk.
                    Jag hittade en lösning!
                    Man kan välja ytterligare en undermeny på ekolod och djup där man ställer in ”lager” som man har på sina olika skärmar.
                    Där hittade jag så man kunde välja även vilken givare som skall ge djupet på dom olika skärmarna.
                    Av nån konstig anledning ville ekolodet bara välja kanal 1. Inte helt lätt att hitta
                    Det dumma var att man kan inte se på ”lagervalet” på skärmen vilken givare/kanal man valt.

                    Men nu fick jag i alla fall ordning på allt!
                    Tack Colibri!
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • Efter senaste uppdateringen av mitt HDS Carbon 9 kan jag inte längre ansluta till internet via mobiltelefonen? Rätt märkligt då jag använde telefonen att göra uppdateringen med. Det funkar bra att ansluta telefonen via WIFI för att spegla och kontrollera skärmen, men när jag ansluter den som "mobile hotspot" så meddelar HDS:en "Ingen access till internet" trots att jag kan surfa på telefonen och bevisligen har internetaccess?
                      Tips mottages tacksamt. Hittar inget om detta på nätet...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X