Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #51
    LCX og HDS kan dele data over NMEA 2000. 2007 og 2008 modeller LMS, LCX og GlobalMap kan også kobles til HDS via Ethernet for å dele ekkoloddata. Har testet å vise ekkoloddata i fra HDS på en LMS-525C. Smart hvis en har en 2007 eller 2008 Lowrance, kjøp en HDS og vis ekkoloddet på den gamle skjermen og bruk HDS som plotter.

    Kommentera


    • #52
      Har hittat en annan bugg nu som blev bättre med nya programmvaran och det var att då man hade på Auto djupkurva så va den seg på att byta till rätt nivå.

      Kommentera


      • #53
        Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
        LCX og HDS kan dele data over NMEA 2000. 2007 og 2008 modeller LMS, LCX og GlobalMap kan også kobles til HDS via Ethernet for å dele ekkoloddata. Har testet å vise ekkoloddata i fra HDS på en LMS-525C. Smart hvis en har en 2007 eller 2008 Lowrance, kjøp en HDS og vis ekkoloddet på den gamle skjermen og bruk HDS som plotter.
        Hur ser det ut? Upplösningen på LMS´n är väll inte det bästa? Men annars så låter det intressant. Kan bli en del billiga LCX/LMS-maskiner till salu framöver, hmmmm..
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

        Kommentera


        • #54
          LMS 520/522/525/527 har samme oppløsning som HDS-5, 480x480. Unødvendig med høyere oppløsning på en kvadratisk 5" skjerm,

          Kommentera


          • #55
            Vad är det som skiljer modellerna 5, 7, 8 & 10? Prisskillnaderna är otroligt stora, så det kan inte bara vara skärmstorleken.

            Om man ska använda structurescan, är det bara en HDS & en LSS-1 som behövs eller måste man ha fler saker?
            Ola

            Kommentera


            • #56
              Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
              Vad är det som skiljer modellerna 5, 7, 8 & 10? Prisskillnaderna är otroligt stora, så det kan inte bara vara skärmstorleken.

              Om man ska använda structurescan, är det bara en HDS & en LSS-1 som behövs eller måste man ha fler saker?
              Mod 8 & 10 har snabbknappar för de vanligaste funktiionerna och det är väldigt smidigtt för att snabbt justera något eller spara en WP, dessutom har de dubbla kortplatser så man kan spara dagens körning på ett SD kort och lägga in i datorn för att analysera efteråt, om det finns lämplig programvara i datorn då!

              De skillnaderna räcker för mig att motivera det högre priset på de två modellerna.

              Kommentera


              • #57
                Polaren fick idag hem en HDS 10:a kombi med givare levererad till dörren från England. Beställdes i måndags!

                21 000 SEK inkl allt.

                MVH

                Kommentera


                • #58
                  Jäklar vad jag ser fram emot att få min HDS-maskin installerad på båten och sen min första tur för att testa allt.
                  Imorgon börjar installationen om det inte är för dåligt väder!

                  Jag hoppas verkligen inte den är seg och buggig som jag upplevt den hemma på kammaren när jag kört simulatorn.
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • #59
                    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Jäklar vad jag ser fram emot att få min HDS-maskin installerad på båten och sen min första tur för att testa allt.
                    Imorgon börjar installationen om det inte är för dåligt väder!

                    Jag hoppas verkligen inte den är seg och buggig som jag upplevt den hemma på kammaren när jag kört simulatorn.
                    Jaha, otippat, den funkar inte alls..
                    Hur känslig är den för att det är för låg strömstyrka? Mätte så gott jag kunde och det kommer fram ström, men med dom mätstickorna jag hade kunde man bara få fram om det kom fram ström eller inte, inte hur mycket..

                    Båten står på land, och jag har bara kört länspumpen ett par minuter sammanlagt, och lanternorna några sekunder.
                    Är HDS:en så stömkrävande verkligen så den inte ens startar vid lite för lite kräm?
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #60
                      Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                      Jaha, otippat, den funkar inte alls..
                      Hur känslig är den för att det är för låg strömstyrka? Mätte så gott jag kunde och det kommer fram ström, men med dom mätstickorna jag hade kunde man bara få fram om det kom fram ström eller inte, inte hur mycket..

                      Båten står på land, och jag har bara kört länspumpen ett par minuter sammanlagt, och lanternorna några sekunder.
                      Är HDS:en så stömkrävande verkligen så den inte ens startar vid lite för lite kräm?
                      Den som de flesta liknande instrument och datorer arbetar inom ett min och max område när det gäller strömstyrka och ligger ditt batteri under det som är min så startar den inte, väldigt enkelt och logiskt.

                      Har du underhållsladdat det batteriet under vintern eller har det bara stått i båten utan underhåll?
                      Har du inte en multimeter så skaffa en ett oumbärligt hjälpmedel när man håller på med båt el och kostar inte många kronor på BT eller Classe i sjön, du måste ha koll på hur många volt ditt batteri levererar, lika så måste du kunna mäta laddström när motorn är igång så du vet att det också funkar.

                      När du har fått igång din HDS så ställ in den för att visa internspänningen hela tiden på skärmen, nyttig info om hur läget är med batteriet och laddningen.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X