Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #81
    Ursprungligen postat av TeamScuirus Visa inlägg
    LCX og HDS kan dele data over NMEA 2000. 2007 og 2008 modeller LMS, LCX og GlobalMap kan også kobles til HDS via Ethernet for å dele ekkoloddata. Har testet å vise ekkoloddata i fra HDS på en LMS-525C. Smart hvis en har en 2007 eller 2008 Lowrance, kjøp en HDS og vis ekkoloddet på den gamle skjermen og bruk HDS som plotter.
    Team Scuirus, jag har ett LMS330 gps/ekolod och ett HDS 5 gps/ekolod, vad är det smartaste sättet att utnyttja dessa i samma båt. Hur kopplar man ihop dem?

    Kommentera


    • #82
      Hade problem med min HDS-8, mitt Gold-kort ville inte visa sig. Det laddade upp i 5 sek, sen försvann det "bara sådär". Uppgraderade till senaste programvaran. Inget hände. Gick helt enkelt inte att få fram kartan mer än några sekunder innan den försvann. Provade att trycka in egen karta och det funkade. Så jag kunde inte komma på någon lösning...

      MEN

      så körde jag updaten igen (laddade ned och installerade) och nu fungerar kartan !!! Kan kanske vara värt att pröva även för dig.

      Kommentera


      • #83
        Ursprungligen postat av Hellas Visa inlägg
        Team Scuirus, jag har ett LMS330 gps/ekolod och ett HDS 5 gps/ekolod, vad är det smartaste sättet att utnyttja dessa i samma båt. Hur kopplar man ihop dem?
        LMS330 har ikke Ethernet og NMEA 2000 løsningen er heller ikke helt standard så jeg rekommenderar at du kjører dem som 2 standalone instrumenter.

        Kommentera


        • #84
          Ursprungligen postat av gäddfeskern Visa inlägg
          Hade problem med min HDS-8, mitt Gold-kort ville inte visa sig. Det laddade upp i 5 sek, sen försvann det "bara sådär". Uppgraderade till senaste programvaran. Inget hände. Gick helt enkelt inte att få fram kartan mer än några sekunder innan den försvann. Provade att trycka in egen karta och det funkade. Så jag kunde inte komma på någon lösning...

          MEN

          så körde jag updaten igen (laddade ned och installerade) och nu fungerar kartan !!! Kan kanske vara värt att pröva även för dig.
          Tack, ja jag kan ju köra ännu en uppdatering då, bara för att testa.
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • #85
            Hej jag har samma fråga som Hellas tidigare men för mig gäller det globalmap
            7200 och hds 5x. Jag vill koppla ihop dom så att jag kan spara gps spår med
            djup angivelse. För att jag senare vill föra över det till dr dept. Hur gör man det på lättaste sätt.

            Kommentera


            • #86
              Pjotor
              Jag kommer nog köra loggningen till DrD på hds5:an men bara ha ekolodet uppe på skärmen. Sen kör jag gps på lms 330, jag har inget sjökort ännu då jag mest fiskar i sjöar som ändå inte har nån data på sjökorten.
              Hoppas bara gps:en på 330 funkar. Mitt lms 527 var ganska värdelös gps i, tappade signalen ideligen om det var tunga moln eller jag kom nära land och det var hög terräng där...
              Senast ändrad av Hellas; 2010-04-13, 18:54. Anledning: Rättat stavning

              Kommentera


              • #87
                Hej grejen med mina instrument är att det inte är några kombiinstrument.
                7200 är en ren kartplotter och HDS 5x är ett rent ekolod. Därför måste jag koppla ihop dom för att kunna spara bådas information på minneskortet i
                7200 maskinen.

                Kommentera


                • #88
                  Du kobler i hop HDS og GlobalMap via Ethernet. Du vil da få samme menyvalg som om en Broadbandsounder var koblet til GlobalMapen. Når du har et ekkoloddbilde framme på GlobalMapen skal du kunne lagre til minnekortet.

                  Kommentera


                  • #89
                    Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                    Ja du har helt rätt. Det dumma är att jag inte vet vad som är rätt eller fel då jag inte har något att jämföra med. Det kanske skall vara så som jag upplever "segt." Det är som sagt en kortplats bara, och jag har uppdaterat maskinen.
                    Jag får väl se, kanske reklamera, så jäkla surt bara ´nu precis i början på säsongen.



                    Jag har senaste sw, att korten skulle vara skillnad på tvivlar jag på, men det är helt nytt, får la kolla det med, Nu är dock kablar installerade i båten så det är meckigare att greja med maskinen, innan kunde jag ju dra igång den hemma.
                    Ja man kan välja lite olika vyer osv, tex 3d osv. men det skall ju också funka med dessa ibockade i så fall, annars är det ju knäppt.

                    Jag tror att mina förväntningar var för höga bara. Och det är säkert inga fel på maskinen egentligen.

                    Frågan är hur man skall kolla om det är något fel/annorlunda med min maskin. Jag har fått klartecken på att skicka in den, men har ju ingen aning om när man får tillbaka den.. Mitt i början på säsongen.

                    Hyfsat svårt läge.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • #90
                      Kan du inte filma din HDS när du zoomar eller drar kartan och om nån annan gör samma sak så ser ni väl om det rör sig om samma tider kanske.
                      Det verkar lite konstigt om en enhet skulle vara trasig så att den går segare bara tycker jag.
                      Ola

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 146 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X