Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #91
    Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Kan du inte filma din HDS när du zoomar eller drar kartan och om nån annan gör samma sak så ser ni väl om det rör sig om samma tider kanske.
    Det verkar lite konstigt om en enhet skulle vara trasig så att den går segare bara tycker jag.
    Ja det tycker jag med, Antingen kass eller inte liksom.
    Men på elektronik blir man aldrig klok. Funderar på att ta den till affär som säljer skiten och jämföra där.
    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
    &

    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

    -Okänd

    Kommentera


    • #92
      Minneskort?

      Jag har precis packat upp mitt nya HDS5 och testkört det på altanen. Kul, kul! Måste ut i båten snarast!
      Men min fråga är vilken typ av minneskort som passar/är bäst?
      SD finns ju i flera varianter; SD, SDHC, SDHC Ultra II, SDHC Etreme III? Å så storlekarna också, vad kan vara lämpligt?

      Tack på förhand!

      Tony
      Bira, bira, bärs!!

      Kommentera


      • #93
        Du har ju bara en kortplats på 5.an och där ska ju sjökorts kortet sitta och det köper du ju som det är tex Navionics Gold eller Platinum.

        Det krävs en höghastighetsport för att köra kartografin så den lär klara SDHC också och kanske ännu wsnabbare kort om du vill göra några uppgraderingare eller annat, frånsett det kan du inte göra så mycket med ett extra kort till en 5.a.

        Kommentera


        • #94
          Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
          Du har ju bara en kortplats på 5.an och där ska ju sjökorts kortet sitta och det köper du ju som det är tex Navionics Gold eller Platinum.

          Det krävs en höghastighetsport för att köra kartografin så den lär klara SDHC också och kanske ännu wsnabbare kort om du vill göra några uppgraderingare eller annat, frånsett det kan du inte göra så mycket med ett extra kort till en 5.a.
          Jag kör enbart på insjöar så något sjökort lär jag inte ha någon nytta av överhuvudtaget. Däremot tänkte jag lagra data och göra egna sjökort via DrDepth. Då behöver jag ju ett SD-kort. Eller är det något jag fått totalt om bakfoten??? Är ju ingen expert på lod direkt :-)
          Bira, bira, bärs!!

          Kommentera


          • #95
            Är det någon som provat köra med "piratkort" i HDS:en ? går det överhuvudtaget att ladda ner från nätet o köra över kartorna på minneskort o sen in i plottern ? vilket format ska man ha i så fall ?

            Kommentera


            • #96
              Ursprungligen postat av lillen Visa inlägg
              Är det någon som provat köra med "piratkort" i HDS:en ? går det överhuvudtaget att ladda ner från nätet o köra över kartorna på minneskort o sen in i plottern ? vilket format ska man ha i så fall ?
              Jag tror det är svårt och få till.
              Dels är det en för liten marknad.
              Dels så är korten "kodade" om jag förstått rätt.

              Jag köpte fel kort till min plotter (CF istället för SD) och provade att kopiera över kartfilerna till ett SD och fick inte till det att fungera.
              Så det blev att sälja kortet med förlust och köpa ett SD istället.

              Men det är klart att det går.
              Ola

              Kommentera


              • #97
                Är det nån som provat structurescan ännu?
                Det vore intressant att se bilder på hur givarna blivit monterade.

                Det borde väl gå att sätta givarna i linje med structurecan framför den "vanliga" givaren?
                Ola

                Kommentera


                • #98
                  Ursprungligen postat av RimboRambo Visa inlägg
                  Jag kör enbart på insjöar så något sjökort lär jag inte ha någon nytta av överhuvudtaget. Däremot tänkte jag lagra data och göra egna sjökort via DrDepth. Då behöver jag ju ett SD-kort. Eller är det något jag fått totalt om bakfoten??? Är ju ingen expert på lod direkt :-)
                  OK men välj då ett SDHC kort som är lite vassare, för kortläsaren är soms agt en höghastighetsläsare.

                  Kommentera


                  • #99
                    Ursprungligen postat av RimboRambo Visa inlägg
                    Jag kör enbart på insjöar så något sjökort lär jag inte ha någon nytta av överhuvudtaget. Däremot tänkte jag lagra data och göra egna sjökort via DrDepth. Då behöver jag ju ett SD-kort. Eller är det något jag fått totalt om bakfoten??? Är ju ingen expert på lod direkt :-)
                    Funkar det att göra egna djupkartor med en hds 7 ? någon som provat ? hade ju vart bra

                    Kommentera


                    • Ja, med HDS og DrDepth kan du lage ditt eget sjøkart for bruk på HDS.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X