Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • structure

    Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
    Är det nån som provat structurescan ännu?
    Det vore intressant att se bilder på hur givarna blivit monterade.

    Det borde väl gå att sätta givarna i linje med structurecan framför den "vanliga" givaren?
    tjana jag har structure scan i båten, skit häftigt.

    mina givare har jag satt på akterspegeln som brukligt, dom skulle sitta ganska nära varandra läste jag mig till. för då kan man köra overlay med det vanliga lodet och structurescanen.

    Kommentera


    • Jag vill göra den portabel därav tanken att sätta dem på samma bit för att lättare kunna flytta omkrig mellan olika båtar.
      Ola

      Kommentera


      • Mestadels nu när jag är ute så funkar inte ekolodet heller på maskinen när jag slänger ett öga på djupet, inte mycket som bara funkar felfritt på denna maskin.
        Ren skit med bra marknadsföring skulle jag vilja säga.. Får hoppas på att lite uppdateringar får den att snurra ordentligt i framtiden. För mig så är det ett förbannat dyrt komplement till sjökortet bara nu..

        Bara missnöje och problem tyvärrr.
        Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
        &

        Fiskesnacks AbborrFemma 2020
        ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
        Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

        -Okänd

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
          Mestadels nu när jag är ute så funkar inte ekolodet heller på maskinen när jag slänger ett öga på djupet, inte mycket som bara funkar felfritt på denna maskin.
          Ren skit med bra marknadsföring skulle jag vilja säga.. Får hoppas på att lite uppdateringar får den att snurra ordentligt i framtiden. För mig så är det ett förbannat dyrt komplement till sjökortet bara nu..

          Bara missnöje och problem tyvärrr.
          Om det inte funkar som det ska och du är så missnöjd så reklamera det och begär pengarna tillbaka, men gör det snabbt då det är låttare ju kortare tid du haft det!

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
            Om det inte funkar som det ska och du är så missnöjd så reklamera det och begär pengarna tillbaka, men gör det snabbt då det är låttare ju kortare tid du haft det!
            Jag köpte den från staterna så jag orkar faktiskt inte, jag får skylla mig själv, jag tror inte det är något riktigt fel, jag är bara väldigt missnöjd med funktionen.
            Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
            &

            Fiskesnacks AbborrFemma 2020
            ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
            Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

            -Okänd

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
              Jag köpte den från staterna så jag orkar faktiskt inte, jag får skylla mig själv, jag tror inte det är något riktigt fel, jag är bara väldigt missnöjd med funktionen.
              Lite spånande bara:
              OM djupet inte fungerar, är det så att givaren är felmonterad kanske med luftbubblor som stör?

              Är HDS:en inställd för rätt givare? Det kanske blir tokigt om den är inställd på 200/50 och du har en 200/83?

              Är det i alla hastigheter eller bara över någon hastighet eller något djup?
              Ola

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Bowen Visa inlägg
                Jag köpte den från staterna så jag orkar faktiskt inte, jag får skylla mig själv, jag tror inte det är något riktigt fel, jag är bara väldigt missnöjd med funktionen.
                Ajdå men om jag inte minns fel så har Lowrance världsgaranti så du ska kunna reklamera den här också även om du kanske får skicka den någonstans.

                Börja med att kontakta Nobelius http://www.nobelius.se/ det dem inte vet om marinelektronik och de problem som uppstår med sådana är knappast värt att veta och de brukar även serva/laga maskiner så kanske de kan hjälpa dig.

                Kanske finnss någon med en HDS enhet i närheten av dig som du kan jämföra med, koppla din maskin i dennes båt och tvärsom så ser du om något är knas och vilken enhet givare eller själva instumentet!

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                  Lite spånande bara:
                  OM djupet inte fungerar, är det så att givaren är felmonterad kanske med luftbubblor som stör?

                  Är HDS:en inställd för rätt givare? Det kanske blir tokigt om den är inställd på 200/50 och du har en 200/83?

                  Är det i alla hastigheter eller bara över någon hastighet eller något djup?
                  Ja jag tror det, jag har en givare som kan köras med 200/50/83, hds:n klarar tydligen detta, just i går stod den på 83. Den sitter på högersida bakifrån sett, och sitter så att den är kanske sticker ner nån cm under skrovet. Det har varit när jag kör i runt 20kn i alla fall i går. INget av detta borde ju slå ut den helt.

                  Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
                  Ajdå men om jag inte minns fel så har Lowrance världsgaranti så du ska kunna reklamera den här också även om du kanske får skicka den någonstans.

                  Börja med att kontakta Nobelius http://www.nobelius.se/ det dem inte vet om marinelektronik och de problem som uppstår med sådana är knappast värt att veta och de brukar även serva/laga maskiner så kanske de kan hjälpa dig.

                  Kanske finnss någon med en HDS enhet i närheten av dig som du kan jämföra med, koppla din maskin i dennes båt och tvärsom så ser du om något är knas och vilken enhet givare eller själva instumentet!
                  Det hade ju vart riktigt schysst att lösa det med en världsgaranti. Skall kolla på detta. Surt att skicka iväg nu precis i början på säsongen bara.. Skall kolla det om man känner nån i närhetan med en hds-maskin så man kan "tvärsköra" dom.
                  Tack för era svar, dom hjälper mig i min uppgivenhet
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • Jag kanske är helt fel ute och har egentligen ingen kunskap om sånt här så ta mina inlägg med en nypa salt.
                    Jag tror att det kan börja spöka i de farterna ibland, jag har nån kompis som det blir så för och har för mig att jag har haft nån hyrbåt med samma bekymmer, att vid högre hastigheter så lägger de av.

                    Kan det vara så att det blir luftbubbolor runt givaren i de hastigheterna?
                    om man tänker sig att en räfflad köl drar med sig luft under båten vid högre hastighet?
                    Ola

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                      Jag kanske är helt fel ute och har egentligen ingen kunskap om sånt här så ta mina inlägg med en nypa salt.
                      Jag tror att det kan börja spöka i de farterna ibland, jag har nån kompis som det blir så för och har för mig att jag har haft nån hyrbåt med samma bekymmer, att vid högre hastigheter så lägger de av.

                      Kan det vara så att det blir luftbubbolor runt givaren i de hastigheterna?
                      om man tänker sig att en räfflad köl drar med sig luft under båten vid högre hastighet?
                      Det är ju rätt kasst i så fall när det gäller, "det bästa ekolodet på marknaden"..
                      Kan inte tänka mig att min placering av givaren skulle vara dålig på något sätt.
                      Den sitter , som sagt, precis under kanten på skrovet.
                      Men man vet ju aldrig.
                      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                      &

                      Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                      -Okänd

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 915 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 143 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X