Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lowrance HDS alla modeller, samlingstråd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Var har du hittat den infon?
    Jag har sett det hos återförsäljare och efter en fråga till Lowrance så sa de att det var skillnader men de redogjorde inte för vad.
    MIn HDS är från april och där fungerade uppdateringten, men som bowen sskrev den är inte buggfri.
    Ola

    Kommentera


    • Det var en Kanadensisk säljare som mailade mig en "Technical Bulletin" typ ett tekniskt nyhetsblad från Lowrance som antydde detta.
      Det jag har upptäckt nu är att HDS-5 som jag köpt från USA för ca 2-3 veckor sedan har mjukvara 3.0 som sägs att det inte skall fungera här men när jag startade upp enheten var den med svensk meny och verkar funka hur bra som helst. Ska testa den i vattnet i morgon tillsammans med Structure Scan på gösfiske i Storsjön, ska bli ruskigt kul och se det live med egna ögon i en sjö man känner till lite om.

      Återkommer med rapport hur det gått.

      Janne

      Kommentera


      • Nu har jag testkört min HDS-5 och jag blev inte besviken kan jag säga.
        Sidescanningen var också en häftig upplevelse där man kan se saker på skärmen som aldrig skulle kunna ses med vanliga givaren. Det är väl lite tidigt att säga hur mkt nytta man har av den när det gäller fisket men man får en helt annan överblick på bottenstrukturen med den iaf.
        Vad är det för buggar ni pratar om ? Hur märker ni det ?

        Mvh

        Janne

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Gävlebon Visa inlägg
          Nu har jag testkört min HDS-5 och jag blev inte besviken kan jag säga.
          Sidescanningen var också en häftig upplevelse där man kan se saker på skärmen som aldrig skulle kunna ses med vanliga givaren. Det är väl lite tidigt att säga hur mkt nytta man har av den när det gäller fisket men man får en helt annan överblick på bottenstrukturen med den iaf.
          Vad är det för buggar ni pratar om ? Hur märker ni det ?

          Mvh

          Janne
          Buggarna, även efter 3.0, som jag märkt är:
          Slö, hänger sig, kartan försvinner i flera sekunder ibland vid zoomning.
          Sen säker fler grejer.
          Det tycker jag är under all kritik egentligen på den "dyraste bästa kombimaskinen på marknaden"
          Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
          &

          Fiskesnacks AbborrFemma 2020
          ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
          Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

          -Okänd

          Kommentera


          • När du nämner det så har jag reagerat på att kartbilden tar lite lång tid på sig när man zoomar in och ut på kortet. Det borde vara snabbare med en så modern maskin kan man tycka.

            Kommentera


            • Har själv inget HDS-lod och vet inget alls om dem.
              Men eftersom de läser informationen från ett minneskort så KAN hastigheten på minneskortet göra enorm skillnad.
              Kanske har man köpt det billigaste och slöaste minneskortet?

              Det är ju samma skillnad som att jämföra laddning från en cd-skiva och hårddisken när man flyttar större filer eller öppnar större fotografier.

              bara en tanke

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                Har själv inget HDS-lod och vet inget alls om dem.
                Men eftersom de läser informationen från ett minneskort så KAN hastigheten på minneskortet göra enorm skillnad.
                Kanske har man köpt det billigaste och slöaste minneskortet?

                Det är ju samma skillnad som att jämföra laddning från en cd-skiva och hårddisken när man flyttar större filer eller öppnar större fotografier.

                bara en tanke
                Kan du ha rätt i men i mitt fall handlar det om ett färdigt Navionics-kort så isf är det inte jag som snålat. ;-)

                Janne

                Kommentera


                • Är det ett platinumkort eller gold?
                  OM det är lite äldre så är säkert kortet långsamt, kan tänka mig att det är så i mitt fall.
                  Ola

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av Gävlebon Visa inlägg
                    När du nämner det så har jag reagerat på att kartbilden tar lite lång tid på sig när man zoomar in och ut på kortet. Det borde vara snabbare med en så modern maskin kan man tycka.
                    Ja det är kasst.

                    Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inlägg
                    Har själv inget HDS-lod och vet inget alls om dem.
                    Men eftersom de läser informationen från ett minneskort så KAN hastigheten på minneskortet göra enorm skillnad.
                    Kanske har man köpt det billigaste och slöaste minneskortet?

                    Det är ju samma skillnad som att jämföra laddning från en cd-skiva och hårddisken när man flyttar större filer eller öppnar större fotografier.

                    bara en tanke
                    Tyvärr har man inget val, man köper ju färdiga sjökort och då är man slav under vad tillverkarna har för "hårdvara"/kort.

                    Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                    Är det ett platinumkort eller gold?
                    OM det är lite äldre så är säkert kortet långsamt, kan tänka mig att det är så i mitt fall.
                    Jag kör ett navionics platinum. Det är väl det nyaste och bästa man kan ha. Så där ligger nog inte problemet, i alla fall inte ett problem man kan fixa.
                    Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                    &

                    Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                    ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                    Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                    -Okänd

                    Kommentera


                    • Jeg har nå fått geolockingen av HDS bekreftet av en stor US marinelektronikk forhandler

                      http://www.thehulltruth.com/marine-e...-versions.html

                      Lowrance distribuerte informasjonen til forhandlerene i går

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Rospigg, 2009-05-24, 09:40
                      1 216 svar
                      155 916 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg HenkeW
                      av HenkeW
                       
                      Startad av ABergstrom, 2015-03-27, 13:17
                      12 svar
                      2 687 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Piscantur stercore  
                      Startad av SportAE, 2022-06-25, 13:51
                      27 svar
                      1 936 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gabbu
                      av gabbu
                       
                      Startad av Jojje2, 2023-03-21, 22:59
                      13 svar
                      1 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg holden
                      av holden
                       
                      Startad av fishmark, 2023-03-30, 10:27
                      2 svar
                      161 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg fishmark  
                      Arbetar...
                      X