Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Ekolod, tolka bilden! Bilder och diskussioner.
Collapse
X
-
Bild två är definitivt gärs, ca 7-7,5 cm stor.Ursprungligen postat av look43 Visa inläggHär är några hds 5 gen1 bilder som ni kan tolka! Hände ibland vid 4.0 uppdateringen men försvann vid 4.01 uppdateringen.
[ATTACH=CONFIG]43531[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]43532[/ATTACH]
Prova även att minska klutterfiltret, så kommer du se den gamla krongäddan som anas nere till vänster med.
Det finns inga genvägar till det perfekta (sonar)ljudet..
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
Du hade helt rätt Minax! Senast när jag var ute så kollade jag lite extra å visst fanns grönt med på denna palette. Tack för infon.Ursprungligen postat av Minax Visa inläggPå HDS:en har palett 13 brun botten och hårdaste ekot blir grönt. Gult näst hårdaste och därefter rött.
Kommentera
-
Det är helt omöjligt för andra än dej själv att veta , det beror bla på känsligheten , bildhastigheten och båtens hastighet .Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggHej
Kan någon hjälpa mig att tolka denna bild på min Lowrance Elite 5x.
Det jag undrar är:
Ser jag stor fisk eller är det små fisk.
[ATTACH=CONFIG]43877[/ATTACH]
Är det i en insjö så är det troligen inte några större fiskar utan abborre eller mindre gös , stora gäddor eller gösar går normalt inte i stim .Det kan skälvklart vara andra fiskar också mört , braxen mm endast genom att fiska kan man ev reda ut vad det är .Senast ändrad av RK99; 2012-07-25, 19:53."HalvDan var här"
Kommentera
-
Fiskat har jag men inte fått nån fisk.
Bildhastigheten är SNABB känsligheten är normal. Det är inte insjö och jag trollade efter gös.
Det jag undrar är om man kör på 200khz som många gör då finns risk att missa ganska mycket i o m att man ser bara små prickar medan man ser mycket mer om man har båda frekvenserna .
Kommentera
-
Skulle tippa på abborre! Känns som du har känsligheten satt på högt?Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggHej
Kan någon hjälpa mig att tolka denna bild på min Lowrance Elite 5x.
Det jag undrar är:
Ser jag stor fisk eller är det små fisk.
[ATTACH=CONFIG]43877[/ATTACH]
Kommentera
-
Snabb bildhastighet drar ut längden på på fiskbågarna och informationen försvinner snabbt ut på vänstersidan av skärmen , det kan vara en fördel med snabb bildhastighet om man kör runt och letar fisk knappast annars .Ursprungligen postat av BSSWEDEN Visa inläggFiskat har jag men inte fått nån fisk.
Bildhastigheten är SNABB känsligheten är normal. Det är inte insjö och jag trollade efter gös.
Det jag undrar är om man kör på 200khz som många gör då finns risk att missa ganska mycket i o m att man ser bara små prickar medan man ser mycket mer om man har båda frekvenserna .
Känsligheten måste ofta ändras vid varje fisketur ibland flera ggr för att få en bra bild ,200 khz bilden ser bra ut . 83 khz bilden verkar ha för hög känslighet ,när jag jämför bilderna så kan jag inte se någon fördel alls med 83 khz bilden .
Är lodet någorlunda rätt inställt så är de små prickarna du ser med 200 khz bara småfisk eller skräp i vattnet ."HalvDan var här"
Kommentera
-
Du menar små prickar längst upp på bilden?Ursprungligen postat av RK99 Visa inläggSnabb bildhastighet drar ut längden på på fiskbågarna och informationen försvinner snabbt ut på vänstersidan av skärmen , det kan vara en fördel med snabb bildhastighet om man kör runt och letar fisk knappast annars .
Känsligheten måste ofta ändras vid varje fisketur ibland flera ggr för att få en bra bild ,200 khz bilden ser bra ut . 83 khz bilden verkar ha för hög känslighet ,när jag jämför bilderna så kan jag inte se någon fördel alls med 83 khz bilden .
Är lodet någorlunda rätt inställt så är de små prickarna du ser med 200 khz bara småfisk eller skräp i vattnet .
Vad tror du om botten
Kommentera
Foton
Collapse
-
Svar till Ladda upp social map till Lowrance Eagleav FasslVet inte om jag är dålig på att leta men jag hittar inget om att ladda upp social maps i manualen....3 Foton
-
Kanal: Elektronik
2026-01-19, 15:14 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av nivv, 2025-04-10, 15:27
|
14 svar
561 visningar