Sprängskiss till en Watersnake 54lbs SWTSB - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sprängskiss till en Watersnake 54lbs SWTSB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Sprängskiss till en Watersnake 54lbs SWTSB

    Jag har en Watersnake 54lbs SWTSB som verkar ha börjat rosta i själva motordelen längst ned. Den vita plasten har börjat bli missfärgad brun/rostig. Ser ut som att det kommer från skarven mitt på motorn.

    Är det någon som sitter på en sprängskiss eller har några andra tips gällande detta? Motorn är köpt begagnad.
    Min fiskeblogg Skvalp
    +FishEco

  • #2
    Åker du i salt vatten? Det finns för salt eller för söt om man har fel så blir den rostig och pajar

    Kommentera


    • #3
      Jag åker i sthlms skärgård så lite är väl svaret på den frågan. Men SWTSB är saltvattenmodell. Jag har pratat med Wiggler som gav bra hjälp och råd. Inget på den som borde kunna rosta. Sprängskiss fanns under rubriken "Tips" på wiggler.se

      Tänkte montera isär motorn för att se om det kommit in vatten där pga dålig packning eller så.
      Min fiskeblogg Skvalp
      +FishEco

      Kommentera


      • #4
        har du kvar den sprängskissen? =) Verkar inte finnas kvar på deras sida..

        Kommentera


        • #5
          Hmm, men den vita Watersnake är just för saltvatten väl? Gäller inte garantin ifall den börjar rosta? Har själv den vita saltvattenmodellen, Watersnack 44lbs, men bara kört den en enda gång vid kusten och det var aldrig någon fara då iaf.

          Hursomhelst borde garantin täcka sånt. Jag vägrar skruva i min om den börjar rosta...
          Mina fiskepass på FishBrain (from. 2012-10-17): http://www.fishbrain.com/GaddMartin

          Kommentera


          • #6
            Köpte den begagnad och den har några år på nacken, vet inte vad man har för garanti på den men det känns inte som om den gäller. Har varit i kontakt med Wiggler och har fått lite tips och så för att fixa till den, inget om garantin har nämnts då.

            Sprängskissen finns kvar på deras webb, men de verkar inte länka till den längre http://www.wiggler.se/dokument/SWTSB.pdf
            Min fiskeblogg Skvalp
            +FishEco

            Kommentera

            Foton

            Collapse

            Relaterat

            Collapse

            Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
            51 svar
            6 972 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Flex
            av Flex
             
            Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
            24 svar
            10 375 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Sirre9
            av Sirre9
             
            Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
            10 svar
            3 439 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Maxxim
            av Maxxim
             
            Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
            9 svar
            1 902 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg DavidFelmeri  
            Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
            414 svar
            63 366 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg DIFAnders  
            Arbetar...
            X