-who made who, ett försök att reda ut inaveln bland Utombordarna... - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

-who made who, ett försök att reda ut inaveln bland Utombordarna...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    För att fylla på där (men med en lite ämnesavstickare) så skulle det vara kul o veta vem som gör fiskelinorna. Läste på Monsieur Rassmussens blogg att han haft bra resultat på Biltemas flätlina (jo jag vet att PLUS gjorde en grej där, men när en av våra EGNA lixom...).

    Nu snikköper jag visserligen mina flätlinor via eBay men om det är SAMMA lina som biltema säljer för 105:- / 200meter...
    [FONT="Arial Narrow"]-Ta hänsyn till andra vid vattnet.
    -Ta med skräpet hem.
    -Var ödmjuk.
    -Njut. Sluta hetsa o stressa.
    -En dålig dag på/vid sjön är FORTFARANDE bättre än en bra dag på jobbet. [/FONT]


    http://mammatalar.blogspot.com , Knudor Fnugelfufens Flurbaderf...

    Kommentera


    • #12
      såvitt jag vet är Selva Italienska Yamaha, och byggs av delar direkt från Yamaha, sedan kan lite extrautrustning skilja.

      det där med fiskelinor har jag en genuin övertygelse om att det är egentligen bara färg och kartong som skiljer i väldigt många fall, läge för någon att göra en ny tråd i det ämnet

      Kommentera


      • #13
        Vore mer intressant å veta mer fakta om alla nya Kina motorer som finns, som ex. Parsun etc. Någon som kan historian bakom dessa Kina varianter?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
          såvitt jag vet är Selva Italienska Yamaha, och byggs av delar direkt från Yamaha, sedan kan lite extrautrustning skilja.

          det där med fiskelinor har jag en genuin övertygelse om att det är egentligen bara färg och kartong som skiljer i väldigt många fall, läge för någon att göra en ny tråd i det ämnet
          Det är snarare så att alla 4t-Selvor är byggda av Yamaha, men med vissa delar tillverkade av Selva(gäller även för motorerna med Yamahadekal). Yamaha är däremot delägare i Selva, hur stor deras andel är vet jag inte.

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
          51 svar
          6 972 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Flex
          av Flex
           
          Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
          24 svar
          10 375 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Sirre9
          av Sirre9
           
          Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
          10 svar
          3 439 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Maxxim
          av Maxxim
           
          Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
          9 svar
          1 902 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DavidFelmeri  
          Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
          414 svar
          63 366 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg DIFAnders  
          Arbetar...
          X