Hjälp med propeller till yamaha 2-takt - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med propeller till yamaha 2-takt

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp med propeller till yamaha 2-takt

    Hej jag har en yamaha 5hk 2-taktare från någonstans på 1980-talet (Fristående tank). Som jag behöver en ny propeller till, som tanken är att jag ska beställa från någon sida.

    Då undrar jag viken propeller ska jag köpa eftersom jag är helt ny på detta och finns det någon speciellt bra sida som jag kan beställa den på?

  • #2
    Köpa nytt till en så gammal motor är förhållandevis dyrt, mitt tips är att köpa en bättre beggad för runt halva priset. Finns många herrar runt om i landet som har stora lager med beggade delar till gamla snurror. Skicka PM om du vill så kan jag tipsa om några av dem.
    Failure is simply an opportunity to begin again, this time more intelligent. Henry Ford

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av fisken-1337 Visa inlägg
      Hej jag har en yamaha 5hk 2-taktare från någonstans på 1980-talet (Fristående tank). Som jag behöver en ny propeller till, som tanken är att jag ska beställa från någon sida.

      Då undrar jag viken propeller ska jag köpa eftersom jag är helt ny på detta och finns det någon speciellt bra sida som jag kan beställa den på?
      Hej Daniel. Jag köpte en ny yamahapropeller till min tvåtakt 1985 års modell från ebay för 160 pund ink frakt. På din gamla propeller står det diameter och stigning som du kan söka på.

      Kommentera


      • #4
        http://www.boats.net/parts/search/Ya...ard/parts.html

        Klicka dig vidare till årsmodell hp och sen lower drive. Där ser du vilka propellrar som passar din motor.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 982 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 395 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 447 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 906 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
        414 svar
        63 402 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders  
        Arbetar...
        X