Minn kota eller watersnake - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn kota eller watersnake

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Minn kota eller watersnake

    Hej!

    Här kommer den klassiska frågan om vad man ska välja av minn kota eller watersnake.

    Jag är medveten om att minn kota håller en högre kvalitet och det är egentligen märket jag skulle vilja välja. Men med anledning av att jag förutom att använda motorn på en plastbåt där det säkert skulle räcka med en 34:a även vill ha möjligheten att sätta den på en buster l för att kunna slowtrolla,. För att kunna putta runt en buster så känns en 34:a i minsta laget och då om man går upp till en till exempel 54:a blir det ju en enorm skillnad på pris mellan minn kota och watersnake.

    Så min fråga är alltså, är verkligen prisskillnaden befogad? Det är ju inte speciellt krävande förhållanden jag tänkt använda motorn till.

    Ge gärna era erfarenheter av dom olika motortyperna!

    http://www.olssonsfiske.se/minn-kota...325-c-898.aspx
    http://www.olssonsfiske.se/watersnak...707-c-458.aspx

  • #2
    Nu är jag Wigglerpräglad (så slipper någon annan säga det).

    Båda motorerna är kanon,

    Watersnakes bakmonterade motorer har fungerat väldigt bra, pratade med Kode marin och maskin för några veckor sedan och dom har inte haft en enda reklamation på motorerna.

    Gå upp i storlek, sparar batteri och maskin samt ger det där extra draget du behöver då det blåser.

    Kommentera


    • #3
      gå upp i modell och spara ännu mer batteri....http://www.olssonsfiske.se/traxxis-5...7-p-12570.aspx
      å andra sidan är det ju mer än dubbla pengen mot Watersnaken.....men maximizern är jäkligt bra...det kostar att ligga på topp...
      Never let your memories be greater then your dreams...

      I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

      Kommentera


      • #4
        En mycket bra motor Mr Byggarn har länkat till. Jag har använt min mer än en säsong och har hittills inget att klaga på. Enda i så fall är väl att de stora gösarna uteblivit
        I varje motgång finns ett frö till framgång.....

        Kommentera


        • #5
          Ja, egentligen så är det ju en traxxis som jag vill ha, steglöst och maximizer osv. Men anledningen att jag kör på budget nu är att den inte är tänkt till något mer avancerat än förflyttning och lite trolling. Har nämligen tänkt köpa en frontmonterad minnkota till bustern och då är det ju mycket pengar att lägga ner på en traxxis till en liten plastbåt!

          Kommentera


          • #6
            Jag slog till på en Watersnake för ett år sen, närmare bestämt en SWTV 54 lbs (den vita steglösa saltvattentåliga).

            Efter ca tre månader och 10-15 turer så brann den. Det sa bara poff, kom en rökpuff och sen luktade det bränd plast som fan. Lagom kul mitt ute på sjön, men årorna var med iaf.
            Nåja, det tog mindre än en vecka att få en ny från Wiggler. Efter ca 1,5 månad så pajade gaspådraget på den. Det hände liksom ingenting ibland när man gasade, och ibland hände det alldeles för mycket. Skickade tillbaka den också.
            Fick en tredje motor. När den skulle ut på sin premiärtur fungerade gasen bara åt ett håll. Det blev med andra ord full gas, utan möjlighet att sänka farten. Efter att ha blåst rätt in i vassen bredvid bryggan fick jag rycka loss sladden för att få stopp på den. Jag ringde till Wiggler, som hjälpte mig lösa det på plats. Det var bara en skruv som inte var åtdragen överhuvudtaget. Men jag fick först åka hem (3,5 mil) och tillbaka igen (3,5 mil) för att hämta en insex-nyckel.

            Men förutom detta tycker jag att watersnake funkar bra.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Träben Visa inlägg
              Jag slog till på en Watersnake för ett år sen, närmare bestämt en SWTV 54 lbs (den vita steglösa saltvattentåliga).
              Är det den med display och batteriindikator? Isf har jag också en sådan. Har haft den i 3år utan strul (peppar peppar).
              Sjukt smidigt å se hur mkt kräm man har kvar i batteriet så man inte kör slut på det.

              Kommentera


              • #8
                Sv: Minn kota eller watersnake

                Ursprungligen postat av Leon Visa inlägg
                Är det den med display och batteriindikator? Isf har jag också en sådan. Har haft den i 3år utan strul (peppar peppar).
                Sjukt smidigt å se hur mkt kräm man har kvar i batteriet så man inte kör slut på det.
                Nä, ingen display eller indikator på min.

                Egentligen tror jag inte det är något större problem med watersnake. Jag har faktiskt inte hört talas om någon med liknande problem som jag. Antagligen har jag bara haft otur, men surt iaf.

                Kommentera


                • #9
                  Enduran finns väl också som steglös med maximizer i år ? Borde vara något billigare i inköp än Traxxisen.

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                  51 svar
                  6 982 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                  24 svar
                  10 395 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sirre9
                  av Sirre9
                   
                  Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                  10 svar
                  3 447 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Maxxim
                  av Maxxim
                   
                  Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                  9 svar
                  1 906 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DavidFelmeri  
                  Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                  414 svar
                  63 402 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DIFAnders  
                  Arbetar...
                  X