Vad för elmotor till Linder 400? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad för elmotor till Linder 400?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Vad för elmotor till Linder 400?

    Har testat en Minnkota 30 c2 med mindre lyckat resultat så nu undrar jag vad för slags storlek på elmotorn som minst för att motorn ska orka skjuta fram båten i lite motvind? Vill veta vad för något ni har testat med lyckat resultat !!

  • #2
    Och du hittade ingenting med sökfunktionen ? 50/55lbs är de kraftigaste om du ska köra på 12V. Allt över det betyder 24V och dubbla batterier. Själv skulle jag välja en 55lbs:are.

    Kommentera


    • #3
      Jodå jag har allt läst en del men ville helst höra personliga erfarenheter då det finns många förslag om en hel del storlekar och märken men inget som gav direkt svar vad som är "tillräckligt" för lite trolling och körning vid grunda partier i mindre sjöar. 55lbs låter ju safe men bör det inte räcka med någon mindre size? jag menar 30lbs c2 var väl inte jättelångt ifrån att klara av det den dagen jag testade den i alla fall !

      Kommentera


      • #4
        Skulle välja en Minn Kota på 40 eller större på den båten, och allra helst en frontmonterad så blir det allra bäst för ändamålet om än lite dyrare men det är det värt.

        Kommentera


        • #5
          Tack för svaren ! Frontmonterad ( I lpilot) är nästa steg (dröm) om man bygger om Lindern för att fästa en frontmonterad men som läget ligger just nu så är aktermonterad just det jag kan använda direkt. Ska jag köpa helt nytt eller är det värt att kolla efter något begagnat ? Stor skillnad mellan motor med och utan Maximizer ?

          Kommentera


          • #6
            hade köpt en watersnake 54lbs. helt klart prisvärda motorer.. hade en minn kota 55 förut som jag tappade i djupet ute på sjön.. är helnöjd med min watersnake. tycker inte de var värt att betala mer än det dubbla för en minn kota..

            Kommentera


            • #7
              Hur länge räcker din batteritid och vad för batteri använder du till din WS?

              Kommentera


              • #8
                Har för närvarande en Minnkota Traxxis 40 SC i min Quintrex Explorer 385:a och den känns liten varje gång det blåser lite mer. Motorn orkar helt enkelt inte hålla kursen utom på högsta växeln(och knappt det). Så jag rekommenderar en 55:a.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 963 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 375 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 439 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 901 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                414 svar
                63 366 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DIFAnders  
                Arbetar...
                X