det finns INGET svar på hur många varv luftskruven skall vara skruvad, det kollar man med Vacumklockor.
-VARJE förgasare är en individ!
-går den som den ska utan propeller har du på något sätt skruvat ihop den fel så att propellern går trögt
-har precis kommit hem från en provtur med kompisens "nya" motor, en -02 Yamaha med förgasare och den gick som en påse nötter till att börja med, tog isär gasarna, blåste allt, ner i Ultraljudstvätten, blåste igen, monterade ihop, och den gick fortfarande som en påse Nötter, gjorde om allt, och den gick som ett urverk
-ena gasaren gav totalt konstigt värde på Vacumklockan, och det var ett bås vi inte ens kunde se
-det krävs LITE.... och att gissa ett kvarts varv hit eller dit är lika värdefullt som en karta av sandpapper i öknen...
-VARJE förgasare är en individ!
-går den som den ska utan propeller har du på något sätt skruvat ihop den fel så att propellern går trögt
-har precis kommit hem från en provtur med kompisens "nya" motor, en -02 Yamaha med förgasare och den gick som en påse nötter till att börja med, tog isär gasarna, blåste allt, ner i Ultraljudstvätten, blåste igen, monterade ihop, och den gick fortfarande som en påse Nötter, gjorde om allt, och den gick som ett urverk
-ena gasaren gav totalt konstigt värde på Vacumklockan, och det var ett bås vi inte ens kunde se
-det krävs LITE.... och att gissa ett kvarts varv hit eller dit är lika värdefullt som en karta av sandpapper i öknen...
Kommentera