Yamaha 5hk orkar inte vid växel - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamaha 5hk orkar inte vid växel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    det finns INGET svar på hur många varv luftskruven skall vara skruvad, det kollar man med Vacumklockor.
    -VARJE förgasare är en individ!
    -går den som den ska utan propeller har du på något sätt skruvat ihop den fel så att propellern går trögt
    -har precis kommit hem från en provtur med kompisens "nya" motor, en -02 Yamaha med förgasare och den gick som en påse nötter till att börja med, tog isär gasarna, blåste allt, ner i Ultraljudstvätten, blåste igen, monterade ihop, och den gick fortfarande som en påse Nötter, gjorde om allt, och den gick som ett urverk
    -ena gasaren gav totalt konstigt värde på Vacumklockan, och det var ett bås vi inte ens kunde se
    -det krävs LITE.... och att gissa ett kvarts varv hit eller dit är lika värdefullt som en karta av sandpapper i öknen...
    Senast ändrad av Nito; 2013-05-23, 21:28.

    Kommentera


    • #12
      Om propellern är vulkad till navet kan det vara dags att kolla så det verkligen sitta fast. OBS endast en vild gissning, men värt att kolla.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av stormen_ Visa inlägg
        Den går att köra utn propeller som den ska, vill tro endå att man måste ha proppeller mutter då jag har tappat en proppeller förut när jag glömt satt dit saxsprint, är det någon här som vet hur många varv luftskruven ska vara?
        Skickar kg på mer luft när jag skruvar in den eller är de tvärtom?
        Sätt dit tryckbrickan bakom (innanför) propellern så ska du se att det funkar
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

        Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

        Kommentera


        • #14
          Sitter den bakom brytpinnen?
          Kan man vika ihop en bil karta,Så kan man spela dragspel

          Kommentera


          • #15
            jag har precis samma fel på min mariner 40hk motor, på tomgång går den hur fint som helst, men så fort jag lägger i växeln så orkar han lixom inte, han går på aboslut lägsta varv trots att jag håller wide open. men om jag plockar upp han ur vattnet och sätter på en spolmuff så går han som en klocka,

            Kommentera


            • #16
              Någon som har en sprängskiss på växelhuset till min 5hk yamaha 1980 kortrigg
              Kan man vika ihop en bil karta,Så kan man spela dragspel

              Kommentera


              • #17
                Finns på piratbukten. Har som pdf men är på 218mb så e lite jobbig o maila

                Kommentera


                • #18
                  Lånar tråden lite. Har en evin rude 4hk som krånglar lite. Vid ungeför 75-80% gas så verkar det som att växeln släpper och motorn bara varvar upp utan att det går framåt, och växeln hoppar i igen när man drar ner på gasen. Någon som vet vad det kan vara?

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av ludde863 Visa inlägg
                    Lånar tråden lite. Har en evin rude 4hk som krånglar lite. Vid ungeför 75-80% gas så verkar det som att växeln släpper och motorn bara varvar upp utan att det går framåt, och växeln hoppar i igen när man drar ner på gasen. Någon som vet vad det kan vara?
                    har samma problem på min motor... var in på en verkstad och frågade... antingen brytpinnen som behöver bytas eller så är det gummiringen som håller propellern vad jag förstod...

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av uddevallaren Visa inlägg
                      har samma problem på min motor... var in på en verkstad och frågade... antingen brytpinnen som behöver bytas eller så är det gummiringen som håller propellern vad jag förstod...
                      Hmm okej, det är ju inte så svårt att fixa isf..

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 901 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                      6 svar
                      5 527 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg karlers
                      av karlers
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 312 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 406 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Arbetar...
                      X