Ännu en elmotor fråga! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en elmotor fråga!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ännu en elmotor fråga!

    Jag har i en annan tråd frågat om elmotor till en kajak och detta gäller samma sak (mer eller mindre).
    Jag fick då rådet att köpa minn kota istället för watersnake (jag tackar än en gång Rospigg för hans svar) men nu har jag än en gång börjat vackla lite sååå min fråga är:
    Ni som har erfarenhet av Watersnake, gärna om det är någon som vet något om SWTV 44/36" Salt vad tycker ni om dessa (Watersnake allmänt eller just den modellen).
    Tycker ni att minn kota traxxis 45 är värd prisskillnaden.

    Jag vet att detta har diskuterats i flera andra trådar men jag har inte hittat något om just dessa modellerna.

    Så svara på!

    Mvh Ronnie

  • #2
    Haft båda. Tar traxxis alla ggr

    Kommentera


    • #3
      Ok, men du får gärna utveckla svaret lite, varför är traxxisen så mycket bättre (jag har aldrig haft eller åkt med någon el snurra så berätta gärna varför den är så mycket bättre).
      Men med tanke på att ingen rekommenderar Watersnake så får jag väll lägga ut de 1700:- extra som traxxisen kostar.
      Mvh Ronnie

      Kommentera


      • #4
        Jag kör MK på min och polaren Watersnake på sin båt, min funkar kalas på alla vis polaren har vissa problem med sin, oftast effektreglering via fjärrkontrollen och att den ibland inte vill alls.

        Grannen som är en sann miljövän började för ca 4 år sedan att konvertera alla sina småbåtar till eldrift och kör idag 4 små båtar med elmotorer och solcellsladdning.
        Han började med en med MK och en med Watersnake och två med noname kina motorer, första året fick han garantilaga båda Kineserna 2 gånger och Watersnaken 1 gång, året efter byttes Kineserna ut mot Watersnake och till årets säsong så byttes 2 av Watersnaken ut mot MK med maximizer system, den ursprungliga MK motorn går ännu problemfritt.
        Hans enkla bedömning är att det inte går att jämföra kvalitet och funktion mellan dessa.

        Så det säger väl en del, han som jag bor hela sommaren ute på ön och kör med sina båtar varje dag och då visar det sig vad som funkar och inte, man får oftast vad man betalar för så för mig är valet enkelt MK har jag kört sedan 70 talet och tänker fortsätta med det framöver ;-)

        Kommentera


        • #5
          Jag har en Watersnake som jag är färdig att skrota efter tre år , när jag öppnade den så såg jag genast att detta är billigt och dåligt .
          "HalvDan var här"

          Kommentera


          • #6
            Ok, det var detta jag ville kolla, med andra ord så även i denna fråga så blir det dyrare att köpa billigt.
            Jag skulle bara vilja kolla en sak till, Rospigg skrev i min andra tråd att det inte var någon fara att använda den vanliga minn kotan i saltvattnet här på västkusten. Så jag undrar om det är någon annan som har åsikter om detta, som kanske har fått problem med sina motorer efter att ha använt dom i saltvatten?
            Det är inte så att jag misstror Rospigg utan bara att jag vill vara säker på att det inte blir några problem.
            Mvh Ronnie och tack för de utförliga svaren jag redan har fått (och för de jag förhoppningsvis får).

            Kommentera


            • #7
              Är det ingen som har kört någon minn kota i saltvatten några säsonger (gärna många)?
              Mvh Ronnie

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Siks Visa inlägg
                Är det ingen som har kört någon minn kota i saltvatten några säsonger (gärna många)?
                Mvh Ronnie
                Det finns en god anledning till att det finns modeller för både sött och salt vatten , jag hade inte gjort det utan i undantagsfall .
                "HalvDan var här"

                Kommentera


                • #9
                  Jag har en svart Watersnake 44/36 steglös, den köptes -09 och funkar fortfarande lika bra.
                  Den är flitigt använd och det enda som syns på den är att det är slitet på riggen "kolfiber", det var inte världens bästa lagring på 09orna.
                  Köpt en ny steglös 54/42 Ws till i år för den gamla funkat så bra.

                  Kommentera


                  • #10
                    Det var roligt att höra att det var någon som är nöjd med sin Watersnake, jag får antagligen överväga att köpa en sådan då det enligt en annan tråd här på forumet tydligen är så att minn kotas garanti upphör att gälla om jag använder den i saltvatten. Om någon vet något om detta så får ni gärna skriva lite om det eller om ni har åsikter om mina övriga frågor.
                    Mvh Ronnie

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 972 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 902 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X