prisuppskattning Yamaha F100 2009 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

prisuppskattning Yamaha F100 2009

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • prisuppskattning Yamaha F100 2009

    -vad anser ni en Yamaha F100 2009 med 200 drifttimmar vara värd?

  • #2
    Jag är beredd att ge 30 000 men om man kollar på nätet verkar de ligga mellan något över mitt bud till långt över nypris. Vågar mig inte på en gissning.

    Kommentera


    • #3
      nypriset är 100k så för 30k får du nog åka till Baltikum och köpa den på en mörk bakgård

      Kommentera


      • #4
        Mellan 50000 och 75000.

        Dels beror det lite på vart i landet, vilket vatten och vilka 200 tim vi pratar om samt allmänna skicket. Men det är min gissning
        Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

        Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

        Kommentera


        • #5
          den är i grannlandet, så det är bara en lång dagstur att hämta båt och motor.
          den sitter på en båt som jag känner ligger i överkant i prisläget, men jag hittar ingen båt jämföra med till salu med den motorn, bara lite äldre tvåtaktare, därav min fråga.
          den är mest trollingskörd i sötvatten så skicket är nog lika bra som på bilderna.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
            nypriset är 100k så för 30k får du nog åka till Baltikum och köpa den på en mörk bakgård
            Behöver inte ens åka till Baltikum. Finns företag på blocket som säljer billiga motorer som finns i Baltikum och levereras till din dörr. Frågan är bara vad försäkringsbolaget säger när man ska försäkra den.

            Skulle tro att ett realistiskt värde om den är i bra skick ligger runt 60-70k

            Kommentera


            • #7
              jo, vi är nog intemånga som missat den firman, låter otroligt suspekt och jag skulle nog kolla motorn i alla instanser innan jag tordes köpa om ens då...
              jag slutade leta och gissa och for på Yamaha Center och fick svaret: 70-80K

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Nito Visa inlägg
                jo, vi är nog intemånga som missat den firman, låter otroligt suspekt och jag skulle nog kolla motorn i alla instanser innan jag tordes köpa om ens då...
                jag slutade leta och gissa och for på Yamaha Center och fick svaret: 70-80K
                80 låter mer som ett handlarpris som dom säljer för, privat borde ligga lite lägre.

                4 år gammal 200 tim borde skilja lite mer mot nytt än 20. Jag tror på Fiskarn, han verkar ha koll på läget
                Det finns två ting som är oändliga - universum och människans dumhet, Men när det gäller universum är jag inte helt säker. [Albert Einstein]

                Att klaga är som att sitta i en gungstol – du har något att göra men du kommer ingenstans. [Dalai Lama]

                Kommentera


                • #9
                  jo, nog är det hans handlarpris, och sedan räkna av en tia minst privat så är man nog kring sanningen

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                  51 svar
                  6 963 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                  24 svar
                  10 375 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sirre9
                  av Sirre9
                   
                  Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                  10 svar
                  3 439 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Maxxim
                  av Maxxim
                   
                  Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                  9 svar
                  1 901 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DavidFelmeri  
                  Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                  414 svar
                  63 366 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DIFAnders  
                  Arbetar...
                  X