Lite frågor angående 40hk motorer. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Lite frågor angående 40hk motorer.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Lite frågor angående 40hk motorer.

    Tjena, lite frågor angånde ett par motorer som jag hoppas någon här kan hjälpa mig med.

    Har idag en 2takts 40hk Mercury från 2004 och funderar på att sälja den för att istället skaffa mig en 4taktare, men har riktigt dålig koll på dom olika märkena, enda jag lyckats läsa mig till är att folk verkar gilla suzuki och yamaha före mercury.

    Vad tror ni jag kan få för min motor om jag skulle sälja den? Perfekt skick, startar alltid utan problem inga konstig ljud och service gjort regelbundet.

    Vilken 4takts motor borde jag sikta på, suzuki eller yahama och varför inte mercury? Har en silver beaver som har max rekommenderad motorstorlek på 40hk, vad tror ni om att stoppa dit en 50hk istället och är det värt pengarskillnaden för dom extra 10hk (kommer lite fortare från start till mål och behöver kanske inte köra full gas hela tiden ).

    Om jag ska skaffa en 4taktare så blir det en ny motor troligtvis.

    /Markus

  • #2
    kolla runt bland dom olika märkena vad som passar bäst pris/vikt/laddning/ osv. har tittat endel själv och jag själv skulle ta en suzuki för den är dels snygg ganska lätt och laddar mest i klassen (19amp) och har en bra cylindervolym. Kolla vad ditt försäkringsbolag säger om att du slänger på en 50 hästars. Är det inga problem skulle jag definitivt sätta på det, om man snackar suzuki så är 40/50/60 i princip samma motor samma vikt osv. Tror inga av dom kända märkena är dåliga, så kolla vad som passar dig bäst.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
    51 svar
    6 957 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
    24 svar
    10 375 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sirre9
    av Sirre9
     
    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
    10 svar
    3 439 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Maxxim
    av Maxxim
     
    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
    9 svar
    1 901 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DavidFelmeri  
    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
    414 svar
    63 362 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DIFAnders  
    Arbetar...
    X