Jag håller på o fixar en gammal mercury 80 hp
Står 800 på motorn kan ordna bild sen.
Motorn har stått många år en polare som har den nu, som jag håller på o he igång
Började med att den gick på bara 3 cylindrar
Hittade då att första tändspolen var trasig.
Den är nu bytt men nu går den riktigt dåligt.
Men det verkar som att förgasarna flödar stiften är riktigt blöta.
Förgasarna är rengjorda i juni i år ( av min polare )
Men det är väl bara riva isär dom igen
Finns det nåt chema på dom här gamla rariteterna?
Tänkte på luftskruvar flottörnivåer mm
Eller är det bara förpassa en sån här motor till kyrkogården?
Sen verkar det som att oroginalstiften fortfarande sitter i (svartmålade)
Givetvis bytta men utan resultat.
Slår gnista på alla stift iaf så det verkar fungera
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Står 800 på motorn kan ordna bild sen.
Motorn har stått många år en polare som har den nu, som jag håller på o he igång
Började med att den gick på bara 3 cylindrar
Hittade då att första tändspolen var trasig.
Den är nu bytt men nu går den riktigt dåligt.
Men det verkar som att förgasarna flödar stiften är riktigt blöta.
Förgasarna är rengjorda i juni i år ( av min polare )
Men det är väl bara riva isär dom igen
Finns det nåt chema på dom här gamla rariteterna?
Tänkte på luftskruvar flottörnivåer mm
Eller är det bara förpassa en sån här motor till kyrkogården?
Sen verkar det som att oroginalstiften fortfarande sitter i (svartmålade)
Givetvis bytta men utan resultat.
Slår gnista på alla stift iaf så det verkar fungera
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Kommentera