Montera en Motorguide på Askeladden 475 free ride - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montera en Motorguide på Askeladden 475 free ride

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Montera en Motorguide på Askeladden 475 free ride

    Hej, jag har köpt en begagnad 80 lbs (24v) Motorguide som jag ska försöka montera på min Askeladden. Detta var betydligt krångligare än jag föreställt mig. Jag har ännu inte hämtat ut båten från vinterförvaringen, men jag tror det blir trångt att få plats med elmotorn mellan pulpeten i fram, och dessutom sluttar fören framåt vilket innebär att själva plattan jag fäster snabbfästet i, måste kilas upp på något vis.

    Är faktiskt beredd att ge upp hela projektet för det känns övermäktigt. Vill helst inte göra för stor åverkan på båten heller då den är så fin i övrigt. Men några hål är jag beredd att borra om det blir snyggt.

    De två 12 voltsbatterierna måste jag bygga en hylla åt under motorbrunnen eftersom båten blir alldeles för framtung med både batterier och motor i fram. Vad tror ni?

    Click image for larger version

Name:	12596553_10153647562428051_1058932151_o.jpg
Views:	1
Size:	84,2 KB
ID:	1851335

  • #2
    Såg du hade kommenterat i min tråd, vet inte exakt vad du vill ha bild på men säg till.

    Så här hade jag gjort; Leta på en plåtverkstad och be dem tillverka en plåt som är bockad/svetsad så att motorn hamnar i våg, på så vis kommer du även åt att skruva både puck och plåt.

    Click image for larger version

Name:	Namnlös.png
Views:	1
Size:	7,0 KB
ID:	1784054

    Kommentera


    • #3
      Tack! Hur många fästpunkter tror du man behöver? Räcker det med två fram och en bak tro? M8 genomgående?

      Kommentera


      • #4
        Jag körde fem stycken m6, lite överkurs kanske men det sitter som berget. Fyra m6 räcker gott och väl.

        Kommentera


        • #5
          Kanon, ska se om jag lyckas med nåt.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Pixelon Visa inlägg
            Hej, jag har köpt en begagnad 80 lbs (24v) Motorguide som jag ska försöka montera på min Askeladden. Detta var betydligt krångligare än jag föreställt mig. Jag har ännu inte hämtat ut båten från vinterförvaringen, men jag tror det blir trångt att få plats med elmotorn mellan pulpeten i fram, och dessutom sluttar fören framåt vilket innebär att själva plattan jag fäster snabbfästet i, måste kilas upp på något vis.

            Är faktiskt beredd att ge upp hela projektet för det känns övermäktigt. Vill helst inte göra för stor åverkan på båten heller då den är så fin i övrigt. Men några hål är jag beredd att borra om det blir snyggt.

            De två 12 voltsbatterierna måste jag bygga en hylla åt under motorbrunnen eftersom båten blir alldeles för framtung med både batterier och motor i fram. Vad tror ni?

            [ATTACH=CONFIG]94017[/ATTACH]
            Hej Fredrik;

            En bild på en frontmonterad elmotor på min gamla Askeladden ser du här..http://www.trumman.com/fisketips/galleri_36.htm . och även på Latunjaure-bilden här.http://www.trumman.com/fisketips/galleri_38.htm .. Klicka gärna på pilen bredvid bilden och bläddra varvet runt bland mina bilder för att se om det ger dig några nya bra ideer...´


            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Old Firehand

            www.trumman.com
            Senast ändrad av Old Firehand; 2017-05-03, 14:56.

            Kommentera


            • #7
              Såg att du skulle montera en elmotor på en askeladden 475 Fighter. Hur gjorde du? Ska precis göra likadant å letar lite efter tips.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
              51 svar
              6 965 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
              24 svar
              10 375 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sirre9
              av Sirre9
               
              Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
              10 svar
              3 439 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Maxxim
              av Maxxim
               
              Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
              9 svar
              1 902 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DavidFelmeri  
              Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
              414 svar
              63 366 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DIFAnders  
              Arbetar...
              X