Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av tonedude Visa inlägg
    En till tur idag o ankringsfunktionen är underbar så fort man vill stanna upp på grund av fisk etc... Har varit stabil så här långt.

Men ruttfunktionen funkar inte alls, antiklimax... Den stannar vid varje punkt, o sen står den där o ser dum ut...
    Låter väldigt underligt. Stoppar den motorn och känner sig nöjd?
    Eller bara sätter propellerhastighet till noll?

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    En till tur idag o ankringsfunktionen är underbar så fort man vill stanna upp på grund av fisk etc... Har varit stabil så här långt.

Men ruttfunktionen funkar inte alls, antiklimax... Den stannar vid varje punkt, o sen står den där o ser dum ut...

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Gjorde så här med bygeln till snabbfästet eftersom jag garanterat kommer att få se det sjunka till botten i annat fall...
    Kör en liten bult som du eller karbinhake. Lite beroende på vad som finns närmast när jag sätter dit motorn. Men din lösning funkar säkert. Bara inte bulten skakar loss.

Rutterna funkar för mig....

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Smidigt med ankringsfunktionen då man får fisk, upplevde att den funkade bra idag då jag o grabben var ut i två timmar. Försökte ha koll på lodets gps o där såg det ut som att vi stod still när vi "ankrat".

Däremot fick jag inte funktionen att lägga upp rutter att funka, den stannade ju vid varje ny "waypoint", i stället för att köra vidare till nästa. Kanske gjorde jag nått fel, ska läsa på.

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
    Själv har jag ett litet bygellås där. Men min sitter på hela tiden å andra sidan
    Jag kommer att ta av o sätta på min motor rätt ofta så det är tråden mellan snabbfästet o bygeln som jag hoppas ska rädda mig framöver...

Lämna en kommentar:

• stahre87
    replied
    Själv har jag ett litet bygellås där. Men min sitter på hela tiden å andra sidan

Lämna en kommentar:

• gabbu
    replied
    Ni som kör 1.03, fungerar allting bra? Har en kompis som funderar på köpa elmotor och jag tänker att denna elmotor ger mest bang for the buck? Vad säger experterna?

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Gjorde så här med bygeln till snabbfästet eftersom jag garanterat kommer att få se det sjunka till botten i annat fall...

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Jo, när jag hittade default password kunde jag koppla upp mig direkt. Inga problem sen dess.

Var ut o testade en kort tur igår i bedrövligt väder o allt verkar funka som förväntat. Vsr rejält blåsigt o gick stora dyningar, skulle aldrig åkt ut på en fisketur i det vädret men ville testa motorn.

Kunde i alla fall konstatera att det var tur att jag fick en 137cm lång rigg samt att infästningen i fören verkar hålla måttet efter mina försök att staga upp med ett extra stag för att undvika att glasfibern flexar för mycket vid belastning, såg bra ut.

La även ut en kort rutt o ankrade upp o allt verkade funka bra.

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    ... finns det nått default password eller ska det vara blankt närvman kört en reset password?

Hittade infon i en video... Default: 0123456789

Hur man kan utelämna det i manualen övergår hela mitt förstånd.
    Fick du ordning på allt?
    Det viktiga är som du säger att INTE ansluta på annat sätt än via appen. Ansluter du via inställningarna i mobilen måste du koppla bort dig och glömma det nätet.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
31 svar
23 403 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv