Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haswing Cayman Helmsman GPS frontmonterad elmotor - Recensioner och montering

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Flink_Fishing
    replied
    Ursprungligen postat av Hjelmberg Visa inlägg
    Det låter som det får bli ett inköp, är det drev.se som gäller?
    Japp, drev.se

Lämna en kommentar:

• Hjelmberg
    replied
    Det låter som det får bli ett inköp, är det drev.se som gäller?

Lämna en kommentar:

• Flink_Fishing
    replied
    Ursprungligen postat av Hjelmberg Visa inlägg
    Hej sitter i valet och skall välja att köpa frontmonterad elmotor, har försökt skumma igenom denna mycket bra tråden och konstatera om Cayman är ett bra köp.

Vad jag förstår så skall den nya versionen 1.03 var släppt, någon här som har denna idag? Och fungerar den?

Jag har en Jofa kuling 4,6m och kör mest Vertikal fiske och tänkte slippa sitta i blåröken :-)

Med vänlig hälsning Daniel
    Hej! Jag har version 1.03 och den funkar som den ska med ankring osv. Har dock inte testat detta med rutter än (förlåt, vet att jag skulle kolla upp det då det inte fungerade åt någon här ovan men har glömt) pga jag aldrig har eller kommer använda den egenskapen.

Vad jag trodde tidigare var att när man låg i ankring så var appen tvungen att ligga uppe på skärmen, har dock märkt att man kan greja med andra appar osv och motorn håller ändå position. Stänger du appen så släpper ankringen dock.

Summa sumarum är att det är ett väldigt prisvärt köp, iallafall för mig som endast driftar eller ankrar. Du får betala hälften så mycket för att få ankringen på telefonen istället för på fjärren som på det stora märkena, vilket för övrigt är ett otroligt konstigt beslut av tillverkarna men så är det, det funkar faktiskt helt okej. Jag har en Powerbank med mig vilket är ett måste om du ska vara ute i minst 4 timmar och ligga på ankring då appen drar batteri.

Jag rekommenderar den till det priset

Lämna en kommentar:

• Hjelmberg
    replied
    Hej sitter i valet och skall välja att köpa frontmonterad elmotor, har försökt skumma igenom denna mycket bra tråden och konstatera om Cayman är ett bra köp.

Vad jag förstår så skall den nya versionen 1.03 var släppt, någon här som har denna idag? Och fungerar den?

Jag har en Jofa kuling 4,6m och kör mest Vertikal fiske och tänkte slippa sitta i blåröken :-)

Med vänlig hälsning Daniel

Lämna en kommentar:

• joens
    replied
    Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg

Använder fjärren för att styra och reglera hastighet samt mobilen för att ankra. Ska prova en kompis fjärr för att se om det är fel på den.
    Fjärren går ju ner i stand by efter ett tag. Oklart hur länge.

Lämna en kommentar:

• Andreasbd
    replied
    Ursprungligen postat av tonedude Visa inlägg

Använder du bara fjärr eller ihop med mobil samt app?

Vad händer när fjärr o motor tappar kontakten med varandra, kör motorn vidare som om inget hänt?
    Använder fjärren för att styra och reglera hastighet samt mobilen för att ankra. Ska prova en kompis fjärr för att se om det är fel på den.

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Ursprungligen postat av Andreasbd Visa inlägg
    Fick min reklamerad till slut och på den nya motorn så funkar ankringen bra om man kalibrerar i tid och det är lite vind ute på vattnet. Dock så slutar fjärrkontrollen fungera mellan varven som att den inte får någon signal med motorn. Detta var inget problem med min förra och är ganska farligt då den har signal när jag sätter igång motorn men tappar helt plötsligt..
    Använder du bara fjärr eller ihop med mobil samt app?

Vad händer när fjärr o motor tappar kontakten med varandra, kör motorn vidare som om inget hänt?
    Senast ändrad av tonedude; 2019-08-04, 09:55.

Lämna en kommentar:

• Andreasbd
    replied
    Fick min reklamerad till slut och på den nya motorn så funkar ankringen bra om man kalibrerar i tid och det är lite vind ute på vattnet. Dock så slutar fjärrkontrollen fungera mellan varven som att den inte får någon signal med motorn. Detta var inget problem med min förra och är ganska farligt då den har signal när jag sätter igång motorn men tappar helt plötsligt..

Lämna en kommentar:

• tonedude
    replied
    Ursprungligen postat av Murven Visa inlägg
    Ok, är det någon som har koll på om den uppdaterade modellen som drev.se säljer är vit? Läste att nya modellen ska vara lite kraftigare men på hemsidan står det 540w som tidigare.
    Tror inte de har den vita, min var i alla fall svart. Tror däremot att 1.03 har den kraftigare motorn, lämnar väl tillfälligt upp till 660W. Drev är inte särskilt snabba på att uppdatera info...

Den uppdaterade infon om motorn:
    https://m.boat24.com/se/motorer/hasw...detail/376597/

Lämna en kommentar:

• Murven
    replied
    Ok, är det någon som har koll på om den uppdaterade modellen som drev.se säljer är vit? Läste att nya modellen ska vara lite kraftigare men på hemsidan står det 540w som tidigare.

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av p3pp3, 2008-01-24, 10:25
31 svar
23 405 visningar
0 gillar
Senaste inlägg nivv
av nivv