Johnson 15hk -83 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Johnson 15hk -83

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Johnson 15hk -83

    Hej.
    Innan jag bryter ner maskinen skulle det sitta fint med lite input från ni som kan mer om dessa.
    Jag har bara kört maskinen 2h men tycker att den "tvekar" på gasen, ger jag allt så hör man att den lägger sig strax under vad den verkligen kan och ibland höjs varvtalet och det drar iväg, orsak till detta?
    Tomgången skall väl ställas med växel i? Jag har ingen tomgång med växel i men lägger jag i neutral så finns det tomgång.
    Det sitter en ratt till vänster om choken, vad är den till för? Upplever inte någon skullnad när den vrids på.
    Det sitter en ratt på vänster sida om motorn också, vad gör den?

    Finns det manualer att ladda ner, vill byta stift osv men hittar inte rätt grejer på nätet.

  • #2
    Kan det va så lätt att gasvajern blivit lite slapp, och när du vrider fullt så drar den inte helt?

    Kommentera


    • #3
      Bra tänkt, ska kollas också. Men, den svajiga gasen kommer iofs på konstant gas. Alltså jag håller fullt och ibland vaknar maskinen till ordentligt under några minuter innan den åter går ner lite varv.

      Kommentera


      • #4
        OK. Låter som den kanske tar tjuvluft då?

        Kommentera


        • #5
          Sätter en peng på att det är bränslerelaterat. Så efter att du kollat alla normala felkällor (bränsletank, slang, blåsa, anslutningar och filter) så byter du membran i bränslepumpen. Om det fortfarande inte vill sig efter det så gör rent förgasaren också.

          Kommentera


          • #6
            Testa att gå in på sidan LeeRoy´s Ramblings, tex via den inklippta adressen nedan. Där finns det en hel del matnyttigt (på engelska) angående bla 9,9/15 hk Johnson. Snubben verkar ha bra koll. Finns dock ingen manual, men om man orkar leta så hittas det mesta.

            http://www.leeroysramblings.com/Outb...0articles.html

            Kommentera


            • #7
              Tack för ert engagemang. Köpte på mig lite service grejer idag o kunde det bara sluta regna nu så ska jag ta mig ut och börja byta grejer.
              Dom där rattarna jag mumlade om i första inlägget verkar vara Trolling ratt, vad nu det är och gör?
              Den på sidan verkar vara justering för tomgång, funkar väl så där för hur jag än vrider ändras inget...

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
              51 svar
              6 972 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
              24 svar
              10 375 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sirre9
              av Sirre9
               
              Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
              10 svar
              3 439 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Maxxim
              av Maxxim
               
              Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
              9 svar
              1 902 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DavidFelmeri  
              Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
              414 svar
              63 366 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DIFAnders  
              Arbetar...
              X