Trög motor - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Trög motor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av fhsp4m Visa inlägg
    /... Så förhoppningsvis var det det?
    Ja har du "tur" så och får ut i princip samma fart som förr så kan det vara så. +50 kg som sätter sig i aktern under acceleration påverkar helt klart planingsegenskaperna men inte nödvändigtvis maxfarten speciellt mycket. Att den inte varvar mer än 5 000rpm är dock lite egendomligt om det nu är rätt propeller för båt/belastning... Att tändstiften (elektroden) ser ut att vara slitna på samma sätt tyder väl på att alla cylindrar arbetar likartat i vart fall...

    Med "tur" menar jag att problemet kvarstår (vatten under durken) och bör lösas, det kan ju tänkas både att vatten åter ansamlas därunder och dessutom att durkens konstruktion som kan vara av (reglad) plywood+skum redan ha sugit upp en god mängd vatten som aldrig rinner ut men som, utöver mervikten, snart får båtens durk att "säcka ihop".

    På sikt har jag förstått att vatten i båten även kan vandra in i akterspegeln som mjuknar med tiden - i vart fall om man ska tro vad som sagts om vattensjuka, äldre (?) glasfiberbåtar här på FS. Om detta vatten kan vandra in via durken eller endast via otäta monteringshål i akterspegeln ska jag låta vara osagt. Inte heller vet jag om 475:an har trä i sin akterspegel... Jag hoppas i vart fall att du får rätsida på det hela!

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
    51 svar
    6 978 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
    24 svar
    10 389 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sirre9
    av Sirre9
     
    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
    10 svar
    3 442 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Maxxim
    av Maxxim
     
    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
    9 svar
    1 905 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DavidFelmeri  
    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
    414 svar
    63 394 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DIFAnders  
    Arbetar...
    X