Nya Motorguide Xi3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Motorguide Xi3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Hej. Ni som kört x3an en sommar är ni nöjda? Vad är bra respektive dåligt med motorn. Jag är sugen på köpa en. Men dom flesta rekommenderar terrovan så därför är jag intresserad att veta vad ni tycker om den.

    Kommentera


    • #22
      Min motor funkade kanon under sommaren.

      Detta är min första elmotor så att slippa kasta i plätten och kunna drifta som jag vill med heading lock har gjort en enorm skillnad.

      dammande av den nu i början på november och hittar 2 problem:

      1. gps:en tappar signalen och gör det omöjligt att nyttja heading lock, då den, i typfallet, tappar signalen inom 30 sek, från det jag satt ut min heading.
      Detta är ett oerhört tapp som jag inte riktigt vet om jag lyckats åtgärda. Från den enastående trevliga o hjälpsamma agenten thermoprodukter har jag fått en dångel för att uppdatera mjukvaran.
      Funkar den som den ska i april när den åker fram igen så blir omdömet 6 av 5 glada laxar.
      Funkar den inte så är jag av förklarliga skäl inte fullt tilfreds och tycker minn kota verkar vara ett mycket bättre val

      2. Helt plötsligt går öglan till fjärren sönder och det är bara slumpen som får fjärren att landa på durken i stället för sjön.
      En svårsmält tanke är att jag varit oförsiktig med fjärren. Jag vill snarare påstå att konstruktionen inte är helt 100.
      Jag har limmat in pianotråd, något som jag varm rekommenderar allla som (ännu) har en hel ögla på sin fjärr.
      Hur minn kotas lösning är på deras fjärr ser ut vet jag ej.
      Jag klagade på detta i förbifarten och fick ett nytt bakstycke till fjärren utan något som helst knussel.
      Så thermoprodukter har skött detta enastående snygt så här långt

      Kommentera


      • #23
        Hur är det med jog-funktion i denna motorn? Dvs att man i ankarläget kan flytta sig en bit i taget?

        Kommentera


        • #24
          Den er der akkurat som på Xi5.
          Team Colibri

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av holetaker Visa inlägg
            Hur är det med jog-funktion i denna motorn? Dvs att man i ankarläget kan flytta sig en bit i taget?
            Jag har inte använt den supermycket men den gör vad den ska. Jag har inte riktigt fattat om en skur med 3-4 tryck tar mig ca 5 meter i sida. Har någon verkligen nyttjat nog mycket o har en helgjuten känsla för vad nog gör o inte gör ?

            Kommentera


            • #26
              5 fot per tryck ska det vara och jag tycker det verkar kunna stämma, men har inte heller använt det så mycket.

              Kommentera


              • #27
                Hej,
                hänger på denna tråden om det ursäktas
                har en Öhrvik 550 WA och funderar att montera på en elmotor på den. Då jag har en hds9 gen 3 så får det nog bli en MG.
                Frågan är om vilken ni som kan detta tycker jag ska ta.
                Behöver nog 60” rigglängd på den, xi3eller xi5 och vilken styrka man behöver.

                Kommentera


                • #28
                  Hvis du stort sett bruker båten under rolige forhold kan du ha 24V, men jeg vil anbefale deg 36V. Valget mellom Xi3 og Xi5 blir omtrent det samme, Xi5 er mer solid enn Xi3 og vil tåle mishandling i grov sjø etc bedre enn Xi3. Feks er "foten" på Xi5 merkbart kraftigere enn på Xi3.
                  Team Colibri

                  Kommentera


                  • #29
                    Hej!
                    Jag har precis skruvat fast min motorguide xi3 på min tracker Grizzly 1448.
                    Har läst medföljande bruksanvisning på engelska samt laddat ner den svenska manualen och läst. Detta är min första frontmonterade elmotor kan tilläggas.

                    Jag hittar INGET om hur jag gör när jag ska börja använda motorn i vattnet. Behöver jag kalibrera GPS?
                    Kan något försöka förklara för mig steg för steg hur jag gör när jag trailat ner båten I vattnet på söndag

                    Extremt tacksam för svar

                    Kommentera


                    • #30
                      Du behøver ikke å gjøre så mye mer enn å vippe den ned i vannet og kjøre.
                      Dersom retningssensoren er ustabil kan den kalibreres men det er sjelden nødvendig.
                      Team Colibri

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 902 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                      6 svar
                      5 527 visningar
                      1 gilla
                      Senaste inlägg karlers
                      av karlers
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 312 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 406 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 887 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Arbetar...
                      X