Nya Motorguide Xi3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Nya Motorguide Xi3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #61
    Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg

    Rätt! Xi3 med 55 lbs dragstyrka och 54" rigglängd väger 45 lbs, d.v.s. 20.4 kg
    I den lilla information jag hittat om motorn anges vikten med förpackning till något sådant. Förpackningen lär ju väga mer än 5 kg i alla fall. Så jag tror nog den som ovan angav 12-13 kg borde ligga närmare sanningen.

    Kommentera


    • #62
      Min main motor väger 14 kg. Den bär man lätt med en hand. Frontmotorn är tyngre. Så runt 20 kg stämmer nog. Den vågar jag inte bära i en hand en längre sträcka utifall olyckan är framme.

      Kommentera


      • #63
        Ursprungligen postat av Rima Visa inlägg

        I den lilla information jag hittat om motorn anges vikten med förpackning till något sådant. Förpackningen lär ju väga mer än 5 kg i alla fall. Så jag tror nog den som ovan angav 12-13 kg borde ligga närmare sanningen.
        Vi hoppar över tror och går på fakta istället. Min egen Xi5, 80 lbs, 60" rigglängd väger 24.8 kg som den sitter på båten. Emballaget den kom i vägde inga 5 kg. Vad är poängen med ditt inlägg?

        Kommentera


        • #64
          Min Xi3-55FW 54'' 12V väger 14,4 kilo inklusive svart snabbfäste i komposit.
          Nyss vägd på badrumsvåg.

          Gissar att med snabbfäste i metall blir den lite tyngre.

          Kommentera


          • #65
            Ursprungligen postat av Lejestrand Visa inlägg

            Vi hoppar över tror och går på fakta istället. Min egen Xi5, 80 lbs, 60" rigglängd väger 24.8 kg som den sitter på båten. Emballaget den kom i vägde inga 5 kg. Vad är poängen med ditt inlägg?
            Poängen är att jag verkligen vill veta om vikten på motorn innan ett ev köp. Jag är inte intresserad av en motor som väger 20 kg eller så. Jag kunde kanske uttrycka mig lite bättre. Jag ville inte vara jobbig.

            Kommentera


            • #66
              Tack Runvar. Precis den info jag ville ha.

              Kommentera


              • #67
                Min Minn Kota väger gissningsvis runt 20 kg - Hittar ingen uppgift på nätet
                Batteriet väger 20,5
                Jag bär mycket hellre motorn än batteriet, det handlar nog mest om hur vikten är fördelad och att det är naturligt att bära motorn i famnen med två händer
                Batteriet är mest naturligt att bära med en hand i handtaget till batteriboxen
                Jag har aldrig upplevt vikten på motorn som ett problem

                Men... med en lätt båt med smal för spelar det förstås roll, ca 5 kg extra om dessa också hänger på en platta utanför relingen känns onödigt om det går att undvika genom att skaffa en lättare motor

                Kommentera


                • #68
                  Ursprungligen postat av Smolt Visa inlägg
                  Min Minn Kota väger gissningsvis runt 20 kg - Hittar ingen uppgift på nätet
                  Batteriet väger 20,5
                  Jag bär mycket hellre motorn än batteriet, det handlar nog mest om hur vikten är fördelad och att det är naturligt att bära motorn i famnen med två händer
                  Batteriet är mest naturligt att bära med en hand i handtaget till batteriboxen
                  Jag har aldrig upplevt vikten på motorn som ett problem

                  Men... med en lätt båt med smal för spelar det förstås roll, ca 5 kg extra om dessa också hänger på en platta utanför relingen känns onödigt om det går att undvika genom att skaffa en lättare motor
                  Bär alltid xi3an med en hand. Är då inte byggd son Magnus Samuelsson utan rätt medelsvensson-stark.

                  Kommentera


                  • #69
                    Ursprungligen postat av John A Visa inlägg

                    Bär alltid xi3an med en hand. Är då inte byggd son Magnus Samuelsson utan rätt medelsvensson-stark.
                    Jag använder inte alltid bil för att ta mina grejer till båten som ligger i en sjö ca 1 km bort. Då använder jag en kärra och går med den till sjön. Då ska motor (ibland 2 st), batteri, ekolod och övrig fiskeutrustning med. Det ligger också en brant backe mellan hemmet och sjön. Därför vill jag gärna ha smidiga grejer.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 902 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                    6 svar
                    5 527 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg karlers
                    av karlers
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 312 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 406 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 887 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Arbetar...
                    X