Synka handkontroll mot elmotor? MK terrova - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Synka handkontroll mot elmotor? MK terrova

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Synka handkontroll mot elmotor? MK terrova

    Hej. Jag är helt nybörjare på elmotorer, svärfar köpte förra året en minn kota terrova https://www.olssonsfiske.se/marinele...ova-bt-55-54-9
    Jag har inte lärt mig alla funktioner ännu, och har mest kört korta stunder genom att styra och ankra.

    Men vid varje tillfälle jag ska nyttja spot lock så funkar det i ca 20 sekunder, sedan står det hittar inte motorn på handkontroll.

    Om jag väljer att köra med den, styra höger vänster går det till jag når nivå 8 på hastigheten, sedan slutar styrningen funka.

    En annan grej, om jag vill att den kör via autopilot, och efter en speciell rutt jag har lagrad o mitt humminbird helix 7a, vad för kabel behövs mellan?

    Att den tappar kommunikation mellan handkontroll o motor, betyder det att jag måste synka dom på något vis?

    MVH novis

  • #2
    Senaste uppdateringen av mjukvara kan göra susen, brorsan hade nåt liknande strul med sin som blev bra efter uppdatering av både ipilot och kontroll.

    Kommentera


    • #3
      Humminbirds ethernet adapter behövs. Kabelstump från enheten till rund skruvkontakt.

      En längre rund ethernetkabel för mellan motor och nämnda kabel fick du väl med motorn?

      Ny mjukvara i humminbird först. Sen motor och sen fjärr.
      Totalt 3 uppdateringar. Du uppdaterar lättast med att mata ekolodet med SD-kort med filerna en och en
      Alumacraft så klart!

      Kommentera


      • #4
        Jag tror att antingen har du problem med kablarna till ditt 12v batteri eller så är batteriet dåligt.
        Om du vill följa en rutt eller styra din elmotor från humminbird enhet krävs att din elmotor är av modellen i-link.

        Kommentera


        • #5
          Den stödjer i-link. Batteriet är helt nyladdat. Kablarna till batteriet borde det inte vara problem med. Svärfarsan är dessutom elektriker (nu behövs väl knappast det för 12v o batterier, men ändå)

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Tybling Visa inlägg
            Humminbirds ethernet adapter behövs. Kabelstump från enheten till rund skruvkontakt.

            En längre rund ethernetkabel för mellan motor och nämnda kabel fick du väl med motorn?

            Ny mjukvara i humminbird först. Sen motor och sen fjärr.
            Totalt 3 uppdateringar. Du uppdaterar lättast med att mata ekolodet med SD-kort med filerna en och en
            Nej ingen kabel följde med enligt svärfar. Kan någon vänligen länka till vad som behövs. Och finns alla mjukvaruuppdateringar att hämta på himminbird.com eller minn kota.com?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
              Nej ingen kabel följde med enligt svärfar. Kan någon vänligen länka till vad som behövs. Och finns alla mjukvaruuppdateringar att hämta på himminbird.com eller minn kota.com?
              Humminbird, sen registrera grejerna på my humminbird och ladda ner.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
              51 svar
              6 982 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
              24 svar
              10 395 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sirre9
              av Sirre9
               
              Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
              10 svar
              3 447 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Maxxim
              av Maxxim
               
              Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
              9 svar
              1 906 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DavidFelmeri  
              Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
              414 svar
              63 402 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DIFAnders  
              Arbetar...
              X