Power/Tilt-knappen på Honda - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Power/Tilt-knappen på Honda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #41
    Låter trevligt det där du säger att du byggt hus på en ö. Är väl i Stockholm´s Archipelago kan jag tänka mig, med alla möjligheter till fint havsöringfiske, suck.....
    Tiltknapp ja, kanske det dyker upp nått sånt för Honda på eBay, vem vet.[/QUOTE]

    Nix längre Norrut i Roslagens pärla alltså Öregrundsskärgård, med både HÖ, laxtrolling, gädda, abborre och gös utanför knuten

    Kommentera


    • #42
      Jojon kan vara lugn, Yamaha knappen är mycket diskret
      Bifogade filer
      http://teamjoj.blogspot.com/

      Kommentera


      • #43
        Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
        Jojon kan vara lugn, Yamaha knappen är mycket diskret
        Ser precis ut som på mitt Hondareglage!!??
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

        Kommentera


        • #44
          Låter trevligt det där du säger att du byggt hus på en ö. Är väl i Stockholm´s Archipelago kan jag tänka mig, med alla möjligheter till fint havsöringfiske, suck.....
          Flodström tycker definitivt inte du behöver vara speciellt avundsjuk på oss!
          Snarare vi på dej oändliga möjligheter där du håller till och ett riktigt hav vid bryggan inte nåt bräckt halvhav som vårt mvh
          Hyfsat öringsfiske har vi nog haft men det var inte igår direkt öring har du väl i fjorden?? (kanske något mindre i storlek då men stor öring tillhör inte vanligheterna här heller längre den saken är klar)
          Senast ändrad av TAMTAM; 2007-02-14, 17:28.
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • #45
            Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Låter trevligt det där du säger att du byggt hus på en ö. Är väl i Stockholm´s Archipelago kan jag tänka mig, med alla möjligheter till fint havsöringfiske, suck.....
            Flodström tycker definitivt inte du behöver vara speciellt avundsjuk på oss!
            Snarare vi på dej oändliga möjligheter där du håller till och ett riktigt hav vid bryggan inte nåt bräckt halvhav som vårt mvh
            Hyfsat öringsfiske har vi nog haft men det var inte igår direkt öring har du väl i fjorden?? (kanske något mindre i storlek då men stor öring tillhör inte vanligheterna här heller längre den saken är klar)
            Skall en weekend-tur till Stockholm i april, får vel se om ni har rätt? Kanske vi kunde mötas en kort stund i en kaffepaus på något vindskyddat skär?
            Mvh Flodström
            Flyfishing for salmon

            Kommentera


            • #46
              Ursprungligen postat av Lärlingen Visa inlägg
              Nej då det är ingen brådska den ligger på land nu vinter förvarad så det är lugnt!

              Ah, vore kanon om du ville kolla lite i manualerna.
              Hej igen. Har du haft tid att kolla motorfelet?. Har läst lite i manualen och den bekräftar på ett vis att det kan vara bensintillförseln. Har du lös/bärbar tank eller fast? Kan också vara fel på hand-pumpen (som du kanke använder till att pumpa bensin upp till förgasarna med). Det kan också vara fel på luftningen, antingen till den bärbara eller till den fasta tanken då det kan skapas undertryck i tanken (suger tillbaka bensinen) om inte luftningen fungerar som den ska. Skit + vatten i tanken är ett annat fel som kan orsaka samma felfall som du beskriver. Hör gärna av dig om du har frågor.

              Ang. power/tiltknappen så har jag nu studerat manualen. Där finns en del förslag på hur man mäter upp krets-schemat och vad som händer när något inte är sjysst som det ska.
              Senast ändrad av Flodström; 2007-02-18, 18:20.
              Mvh Flodström
              Flyfishing for salmon

              Kommentera


              • #47
                Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
                Hej igen. Har du haft tid att kolla motorfelet?. Har läst lite i manualen och den bekräftar på ett vis att det kan vara bensintillförseln. Har du lös/bärbar tank eller fast? Kan också vara fel på hand-pumpen (som du kanke använder till att pumpa bensin upp till förgasarna med). Det kan också vara fel på luftningen, antingen till den bärbara eller till den fasta tanken då det kan skapas undertryck i tanken (suger tillbaka bensinen) om inte luftningen fungerar som den ska. Skit + vatten i tanken är ett annat fel som kan orsaka samma felfall som du beskriver. Hör gärna av dig om du har frågor.

                Ang. power/tiltknappen så har jag nu studerat manualen. Där finns en del förslag på hur man mäter upp krets-schemat och vad som händer när något inte är sjysst som det ska.
                Hallå!
                Nej, jag har inte kollat på motorn än. (lite slö som vanligt )
                Jag har lös/bärbar tank ska ta och kolla upp saken hela vägen från tank till cylinder så får vi se om jag hittar nått fel.
                Kan vara att luftingen inte är helt hundra, skit och vatten i tanken har jag kollat redan så det kan jag utesluta..
                Blir att avtäcka pärlan om en månad ungefär (är ju gäddpremiär 1:a april om vi kommer ut med båten) då ska jag ta tag i det hela..
                Hör av mej hur det har gått.

                Tackar och bockar så länge
                [FONT="System"]Team Full Scale[/FONT]

                Kommentera


                • #48
                  Det är ju inte precis ovanligt att blåsorna man handpumpar soppan med eller kopplingarna på tank eller motor går sönder, dålig blåsa har jag själv råkat ut för.
                  http://teamjoj.blogspot.com/

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                  51 svar
                  6 980 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                  24 svar
                  10 393 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sirre9
                  av Sirre9
                   
                  Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                  10 svar
                  3 445 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Maxxim
                  av Maxxim
                   
                  Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                  9 svar
                  1 905 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DavidFelmeri  
                  Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                  414 svar
                  63 397 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DIFAnders  
                  Arbetar...
                  X