Montering av elmotor synpunkter och råd - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Montering av elmotor synpunkter och råd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Montering av elmotor synpunkter och råd

    Fick hem en ny elmotor idag. Jag håller på att montera, men har ett par frågor. Jag bifogar ett par bilder på hur jag tänkt
    1. I pucken för snabbfästet finns det många hål för genomgående bult. Frågan är om det verkligen behövs sättas i alla hål? Räcker 4st, alla hörn?
    M6 syrafast rostfritt.

    2. Den durkalu som ni ser är i 5mm, popnitat runt om mot relingen med ca 20cm mellan varje nit. Bör denna räcka för stabiliteten? Den känns stadig (har stått med mina 100kg på den, visst den sviktar lite då men sitter stumt)

    3. Bilden underifrån, själva elmotorn hamnar ju en bit ut, måste bli så pga frigången mellan motorns rör och reling. Ser fel ut, men är rätt?

    4. Tips på grymt jävla lås som inte går att nypa av med första bästa bultsax (står alltid inne i garage men på färd, typ stanna på middag på väg hem från passet) som ska låsa motorn.

    Mvh Fredrik

    ​​​​​

  • #2
    Varför syns inte det här inlägget på startsidan för Bergman?

    Kommentera


    • #3
      4 bultar räcker, det är många fästhål för att man ska kunna välja hur man monterar den. Ang lås skulle jag kolla Abloy pl 320, har du ett klass 3 innan så kan du få det byggt enl samma nyckel om du går till en låssmed

      Kommentera


      • #4
        Allt du har gjort funkar och räcker i min bok, inget monster av vrid du har i fören... har själv ett litet hänglås på min låsbygel som klarar tillfällighetstjuven, känner inte behov av mer under ett kort McD besök... annars kan du ju lägga en härdad MC-kedja ( med genomföringsögla) runt trailern och riggstången och låsa med ett klassat hänglås som får plats igenom kedjelänkarna.
        Senast ändrad av anteman; 2018-11-02, 11:47.

        Kommentera


        • #5
          Tycker det ser bra ut! Det enda skulle kunna vara att den hade gått att få närmre eller rent av mitt i båtens centrumlinje men det är långt ifrån nödvändigt. Min sitter en bra bit längre ifrån centrumlinje än vad din gör och det funkar kanon, men det känns som om min båt hade varit stabilare vid ex. Flötestrolling om motorn suttit perfekt i mitten? Någon som har koll på detta åt TS? Min iakttagelser ju högst subjektiv.
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av stahre87 Visa inlägg
            Varför syns inte det här inlägget på startsidan för Bergman?
            Ämnet syns på startsidan nu. Gjorde det inte det från början? Om inte så har det säkert med sökbuggen (som det jobbas febrilt på att lösa). Du får gärna använda omnämningsfunktionen eller skicka ett meddelande när du vill ha svar från en specifik person. Lätt att missa det annars.

            Omnämningsfunktionen fungerar som så att du lägger in ett @ och sedan användarnamnet direkt efter. Dvs så här stahre87 . Då får den som är omnämnd en avisering om det.
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #7
              Det som jag nyligen (innan uppdateringen) efterfrågade! Bergman

              Kommentera


              • #8
                Har monterat min på samma sätt. Funkar bra. Mitten och bakre skruvar typ. Satte den snett så har nog en som är lite lite längre fram, men minns inte.

                Sitter stabilt nog oavsett.
                Ingen fisk är chans för fisk.
                https://ingenvidarefiskeblogg.wordpress.com/

                Kolla gärna in min Youtube-Kanal. Finns en massa kul skit där.
                https://www.youtube.com/user/jurgenjons

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 980 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 393 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 445 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 905 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                414 svar
                63 397 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DIFAnders  
                Arbetar...
                X