Startmotor släpper honda bf30 2016 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Startmotor släpper honda bf30 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Startmotor släpper honda bf30 2016

    Hej har en Honda 30 2016 som jag har fått problem med. Startmotorn släpper när jag skall starta den och så blir det ett vinadeljud , antagligen för att startkransen snurrar i tomman . Provat att laddat batteriet och även bytt batteri till ett nytt men hjälper fortfarande inte. Några idéer.

  • #2
    Hur menar du med att den släpper? Kärvar det så den inte kuggar i? Isåfall kan du testa smörja axeln så drevet kan röra sig upp och ner. Hade en motor som man var tvungen att smörja där med jämna mellanrum

    Kom på att det är en nästan ny motor, då är det väl inom garantitiden?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av thors_strato Visa inlägg
      Hej har en Honda 30 2016 som jag har fått problem med. Startmotorn släpper när jag skall starta den och så blir det ett vinadeljud , antagligen för att startkransen snurrar i tomman . Provat att laddat batteriet och även bytt batteri till ett nytt men hjälper fortfarande inte. Några idéer.
      Om den släpper på en gång gissar jag att motorn fultänder lite, tillräckligt för att den ska spinna upp och bendixdrevet på startmotorn gå ner. Händer ofta på min gamla förgasar-Yamaha. En ny Honda ska väl dock kanske inte behöva drabbas av det så ofta att det är ett problem.
      Men som sagts av föregående, du torde väl fortfarande ha garanti på motorn?

      Kommentera


      • #4
        Testade idag igen på motorn och allt verkade fungera dock startade motorn med en gång så startmotorn behövde inte jobba så länge. När problemet inträffade hade jag kopplat om elen på båten , kopplat in 2sty 7 tummare ekolod med structurescan och ett femtums ekolod på startbatteriet. Dag ett gick motorn som vanligt när jag kopplat så , dagen efter hörde jag att startbatteriet var trött när startmotorn gick och så släppte startmotorn. Tryckte väldigt mkt på blåsan också så motorn kan ha blivit sur men det påverkar väll inte startmotorn?? Nu kör jag som jag gjorde förut med ett separat batteri till mina 3 ekolod .

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 965 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 375 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 439 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 902 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
        414 svar
        63 366 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders  
        Arbetar...
        X