Frågor om årgång och avgasutsläpp från min Tohatsu/Nissan 8hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Frågor om årgång och avgasutsläpp från min Tohatsu/Nissan 8hk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Frågor om årgång och avgasutsläpp från min Tohatsu/Nissan 8hk

    Tjena!
    Har två frågor angående min motor jag hoppas någon kunnig ska kunna svara på, då jag själv är nybörjare i högsta grad.

    Då denna gamla slit och släng-motorn sitter på en alldeles för fin båt och kärra ingår den i försäkringen, där vill dom veta vilken årsmodell den har. En av bilderna är motorn utifrån och den andra är på ett inristat nummer på insidan, kan detta vara motornumret (5-4-4-9-0)?
    Lappen/märkningen som sitter på utsidan har man inte kunnat tyda på år. Går det att ta reda på årsmodell själv eller måste jag åka till en marina/återförsäljare? Jag har givetvis hört av mig till säljaren som jag köpte motorn av förra året men han kan inte hitta någon sparad info.

    Min andra fråga!
    En av anledningarna till att jag vill veta årsmodell är för att försöka ta reda på motorns utsläpp. Har spanat in en intressant sjö i närheten men den ingår i ett vattenskyddsområde och där är det utsläppskrav. En av bilderna visar kraven. Tror ni jag har någon chans där eller är det lika bra att glömma den sjön tills jag kan köpa nytt? Motorn är en tvåtaktare.

    Tack på förhand!

    Hälsningar
    Telemator


  • #2
    En gammal tvåtaktare med förgasare kommer du knappast kunna köra där, skaffa elmotor är mitt tips

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Edguy Visa inlägg
      En gammal tvåtaktare med förgasare kommer du knappast kunna köra där, skaffa elmotor är mitt tips
      Anade detta, tänkte det kunde vara värt att fråga iallafall!

      Ja, elmotor är på gång. Blir långa och tråkiga transporter om jag väljer att besöka sjön

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
      51 svar
      6 972 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Flex
      av Flex
       
      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
      24 svar
      10 375 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Sirre9
      av Sirre9
       
      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
      10 svar
      3 439 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Maxxim
      av Maxxim
       
      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
      9 svar
      1 902 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg DavidFelmeri  
      Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
      414 svar
      63 366 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg DIFAnders  
      Arbetar...
      X