Förgasarproblem på Yamaha 30hk - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Förgasarproblem på Yamaha 30hk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • sooman
    replied
    Hade samma problem - bytte nålventil och då löste det sig. Lycka till!

    Lämna en kommentar:


  • Fredde.N
    replied
    Ursprungligen postat av Micke-71 Visa inlägg
    Du kunde ha fått köpt en begagnad förgasare av mig för mycket mindre än så.
    Hade jag vetat tidigare så Tack endå

    Lämna en kommentar:


  • Micke-71
    replied
    Du kunde ha fått köpt en begagnad förgasare av mig för mycket mindre än så.

    Lämna en kommentar:


  • Fredde.N
    replied
    Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    Missade ju en liten kanal i botten, svårt att veta när man inte vet hur skiten ser ut. Men nu jävlar går den, gud så fint.
    25år senare är det gamla aset redo igen. Vattentest ska göras snart, tror det är viktigt innan man ger sig ut på en längre tur.

    Kul att ha lyckats få igång skiten, visst gick det på ca 1000kr i delar men skiten startar och går.
    Härligt Ja delarna är ju inte gratis direkt, 550kr fick jag betala för munstycke/nål.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Missade ju en liten kanal i botten, svårt att veta när man inte vet hur skiten ser ut. Men nu jävlar går den, gud så fint.
    25år senare är det gamla aset redo igen. Vattentest ska göras snart, tror det är viktigt innan man ger sig ut på en längre tur.

    Kul att ha lyckats få igång skiten, visst gick det på ca 1000kr i delar men skiten startar och går.

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    Ursprungligen postat av Fredde.N Visa inlägg

    Tack för svar! Har beställt ny nål till förgasaren då den var lite sliten. Får börja med det annars återkommer jag
    Lugnt.
    Däremot så ska du veta att jag är långt ifrån proffs på detta. Kan konstatera att min maskin inte får soppa, däremot har jag fixat gnista på den nu.
    Men nu börjar jag bli trött på detta, börjar minnas varför jag gillar insprutare på bilar....

    Lämna en kommentar:


  • Fredde.N
    replied
    Ursprungligen postat av joens Visa inlägg
    https://www.marindemontering.se/batm...maha-25-30hk-2

    En sak man kan göra är att köpa ett sånt här, det gjorde jag till min gamla Evinrude. Är inte så dyrt för att känna sig säker.
    Det som Exxet pratar om är den lilla pinnen som sitter i hålet som flottören lyfter/sänker.
    Med detta kittet så får du både insats och pinne, dvs bra förutsättningar för att det ska bli bra. Oklart om det passar din motor dock, men bäst är väl att kolla med motorkod. Gissar på att din är 30AM?

    Byggde om min första förgasare i helgen, var relativt enkelt. Vet dock inte om det fungerar ännu då jag inte har någon gnista.... ännu....

    Hur som helst, om du ska skruva loss mässingsprylarna i förgasaren se till så du har en mejsel som verkligen passar, skiten är mjukt och du vill inte sabba det på samma sätt som jag gjorde.
    Tack för svar! Har beställt ny nål till förgasaren då den var lite sliten. Får börja med det annars återkommer jag

    Lämna en kommentar:


  • Fredde.N
    replied
    Ursprungligen postat av Exxet Visa inlägg
    Troligen nålventilen som reglerar flottörnivån som är sliten och inte stänger bränsletillförseln. Den som själva flottören (flytkroppen) reglerar. Kan också vara, men mer sällsynt, att flottören inte flyter blivit skadad, spruckit och därmed bränslefylld och därmed inte flyter upp när nivån är full.
    Plockade isär munstyckerna och nålen. Såg att flottörnålen saknade gummit på spetsen, så beställde lite nya delar och ska testa dom.
    Tack så mycket för svar

    Lämna en kommentar:


  • joens
    replied
    https://www.marindemontering.se/batm...maha-25-30hk-2

    En sak man kan göra är att köpa ett sånt här, det gjorde jag till min gamla Evinrude. Är inte så dyrt för att känna sig säker.
    Det som Exxet pratar om är den lilla pinnen som sitter i hålet som flottören lyfter/sänker.
    Med detta kittet så får du både insats och pinne, dvs bra förutsättningar för att det ska bli bra. Oklart om det passar din motor dock, men bäst är väl att kolla med motorkod. Gissar på att din är 30AM?

    Byggde om min första förgasare i helgen, var relativt enkelt. Vet dock inte om det fungerar ännu då jag inte har någon gnista.... ännu....

    Hur som helst, om du ska skruva loss mässingsprylarna i förgasaren se till så du har en mejsel som verkligen passar, skiten är mjukt och du vill inte sabba det på samma sätt som jag gjorde.

    Lämna en kommentar:


  • Exxet
    replied
    Troligen nålventilen som reglerar flottörnivån som är sliten och inte stänger bränsletillförseln. Den som själva flottören (flytkroppen) reglerar. Kan också vara, men mer sällsynt, att flottören inte flyter blivit skadad, spruckit och därmed bränslefylld och därmed inte flyter upp när nivån är full.

    Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
51 svar
6 980 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Flex
av Flex
 
Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
24 svar
10 393 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Sirre9
av Sirre9
 
Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
10 svar
3 446 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Maxxim
av Maxxim
 
Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
9 svar
1 905 visningar
0 gillar
Senaste inlägg DavidFelmeri  
Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
414 svar
63 397 visningar
0 gillar
Senaste inlägg DIFAnders  
Arbetar...
X