Parsun experiment? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Parsun experiment?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av Mijni Visa inlägg

    Var tror du dom andra stora tillverkarna får sina prylar ifrån? (Ja, Evinrude gör sina hemma i USA... så vart det sagt)

    Inte är det handbyggt av Göran i ett skjul någonstans i Smålandska skogarna inte.

    Titta på Biltema, deras bromsskivor kommer från exakt samma fabrik som en av de största tillverkarna av bromsar får sina. Sen stämplar man det med Biltema eller *insert trademark* och vips är det hutlös prisskillnad.
    Samma produkt, samma fabrik, olika märken... men samma QC och kvalitet...
    Ja, det är väl Chinajunk antar jag!
    Jag handlar mina bilgrejor på Ojanperä, Tornio och det är inget chinajunk vad jag vet. Än har jag inte köpt något märkt med PRC el. Made in China.
    https://www.ojanpera.net/sv/
    Ca halva priset jämfört med Sverige och fortfarande inget chinajunk.

    Jag bor i Kalix o det är ett stenkast dit i en norrbottnings ögon och omvandlat i mil så är det lite drygt 5 mil.
    Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein


    /Stefan

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg
      Om inte annat kan det ju va nice om du testar o uppdaterar här så kan man ju ha lite matnyttig info om man springer på en billig. Tänker lite som du att det är perfekt med en liten lätt slit o slängmotor för små hyrbåtar osv dom ggr man inte kör med sina egna..
      Ja precis, tänkte att det skulle vara roligt att se hur länge den håller utan några större reperationer och upptadera med lite bilder och info så får vi se om dom är helt värdelösa eller ok att köpa för några tusenlappar.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
        Nu får ni kalla mig idiot då.... men den parsun 15hk som jag hade i 5 år gick HUR bra som helst! Så varför sålde jag den undrar ni. Köpte större båt så jag sålde motor o båt som ett paket.
        Intressant. Vi får se ifall 5hk håller eller om det är 15hk motorn som kanske var/är Parsuns bästa. Men måste ändå säga att jag kommer att ha med mig den lilla 2,5hk 2t för säkerhets skull. Efter allt negativt man har hört så känner man inte direkt något förtroende för den lilla Chinesen. Ska bli intressant att se vad den går för.

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 902 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
        6 svar
        5 530 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg karlers
        av karlers
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 312 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 406 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 887 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Arbetar...
        X