Ny motor till en glas fiber eka på 4m - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny motor till en glas fiber eka på 4m

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny motor till en glas fiber eka på 4m

    Hej! Letar en motor till min båt. Vill gå på el nu och hittade en https://www.elutombordare.se/product...brostlos-motor som verkar riktigt trevlig med bortslös.. Det enda jag egentligen undrar vad finns för alternativ?

    Ber om ursäkt för dubbel post, såg någon annan frågat precis samma sak.
    Men sista frågan återstår.

    Sen är det någon som handlat från elutombordare.se?

    Mvh Dennis

  • #2
    https://drev.se/elutombordare/haswing

    Alternativ där. Bra att ha göra med.

    Kommentera


    • #3
      Jo hade ju gärna beställt där. Finns dock inga i lager

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Mcsavage Visa inlägg
        Hej! Letar en motor till min båt. Vill gå på el nu och hittade en https://www.elutombordare.se/product...brostlos-motor som verkar riktigt trevlig med bortslös.. Det enda jag egentligen undrar vad finns för alternativ?

        Ber om ursäkt för dubbel post, såg någon annan frågat precis samma sak.
        Men sista frågan återstår.

        Sen är det någon som handlat från elutombordare.se?

        Mvh Dennis
        Hej Mc Savage;

        När det ända sedan år 1934 finns två etablerade tillverkare av elektriska fiskemotorer som MINN KOTA och MOTORGUIDE tycker jag att du bör känna dig extra trygg genom att välja en till din båt passande modell av elmotor utav ett av dessa båda ovanstående fabrikat....

        Själv har jag använt MINN KOTA på mina båtar i mer än 50 års tid....

        Välkommen till den tysta världen!

        Old Firehand
        Leif Engström

        http://www.trumman.com/fisketips.htm

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

          Hej Mc Savage;

          När det ända sedan år 1934 finns två etablerade tillverkare av elektriska fiskemotorer som MINN KOTA och MOTORGUIDE tycker jag att du bör känna dig extra trygg genom att välja en till din båt passande modell av elmotor utav ett av dessa båda ovanstående fabrikat....

          Själv har jag använt MINN KOTA på mina båtar i mer än 50 års tid....

          Välkommen till den tysta världen!

          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm
          Jo det är 2 bra alternativ. Dock är väl borstlöst framtiden? ungefär som att ingen köper en skruvdragare som inte är borstlös idag.
          om jag skulle gå på minn kota räcker en 40lb?

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Mcsavage Visa inlägg

            Jo det är 2 bra alternativ. Dock är väl borstlöst framtiden? ungefär som att ingen köper en skruvdragare som inte är borstlös idag.
            om jag skulle gå på minn kota räcker en 40lb?
            Hej igen Hej Mc Savage;

            Så länge som du håller dig till en 12-volts elektrisk fiskemotor och trollingfiskar i inte alltför kraftig sjögång klarar du dig bra i din 4-meters glasfibereka...
            Tänker du använda motorn vid positionsnavigering och kastfiske blir en 40 Lbs elmotor helt perfekt under många år framöver...

            Borstlösa elektriska fiskemotorer har jag aldrig fiskat med, ägt eller sålt. Den senaste serien av MINN KOTA elmotorer jag sålde via LEF Sport & Marinprodukter AB kan du se här...http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htm ... Reklamationsfaktorn under den tvååriga garantitiden var 0 %..

            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Senast ändrad av Old Firehand; 2020-06-20, 11:43.

            Kommentera


            • #7
              Mina few cent
              borstlöst är säkert framtiden men de två största har väl släppt nya nu, men de kostar 40-50k frontmonterade.
              men ex min kota har fungerat så klockrent i flera år, så tror inte du behöver oroa dig att den inte funkar.
              ex jag,, min fjärr slutade fungerade, då skickade dem en beggad, gratis trots att garantin gått ut,, gör haswing det?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg

                Hej igen Hej Mc Savage;

                Så länge som du håller dig till en 12-volts elektrisk fiskemotor och trollingfiskar i inte alltför kraftig sjögång klarar du dig bra i din 4-meters glasfibereka...
                Tänker du använda motorn vid positionsnavigering och kastfiske blir en 40 Lbs elmotor helt perfekt under många år framöver...

                Borstlösa elektriska fiskemotorer har jag aldrig fiskat med, ägt eller sålt. Den senaste serien av MINN KOTA elmotorer jag sålde via LEF Sport & Marinprodukter AB kan du se här...http://www.trumman.com/mk/minn_kota.htm ... Reklamationsfaktorn under den tvååriga garantitiden var 0 %..

                Old Firehand
                Leif Engström

                http://www.trumman.com/fisketips.htm
                Det är en rätt liten sjö. Tänkte använde endast den som motor i båten. Räcker med en 40lb minn kota säger du. Tänkte lägga någonstans runt 3000 för motor sen 1000 för batteri och sen säkring och låda.
                men har bara hört gott om minn kota, framför allt att dom är tysta. Är väl bara priset som är högt men kvalité kostar ju.
                ​​​​​​

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Mcsavage Visa inlägg

                  Det är en rätt liten sjö. Tänkte använde endast den som motor i båten. Räcker med en 40lb minn kota säger du. Tänkte lägga någonstans runt 3000 för motor sen 1000 för batteri och sen säkring och låda.
                  men har bara hört gott om minn kota, framför allt att dom är tysta. Är väl bara priset som är högt men kvalité kostar ju.
                  ​​​​​​
                  Ett annat bra tips som många missar är att dom kör till batteriet är slut.
                  Då blir batteriet fort ”trött” och håller inte länge.
                  Köp tillräckligt med batteri så du klarar dig med att använda ungefär halva kapaciteten.
                  Eller köp den nya sorten litium batterier som kan laddas ur mycket mer, och väger mindre. (Men kostar mer)
                  Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
                  &

                  Fiskesnacks AbborrFemma 2020
                  ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
                  Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

                  -Okänd

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av abe Visa inlägg
                    Mina few cent
                    borstlöst är säkert framtiden men de två största har väl släppt nya nu, men de kostar 40-50k frontmonterade.
                    men ex min kota har fungerat så klockrent i flera år, så tror inte du behöver oroa dig att den inte funkar.
                    ex jag,, min fjärr slutade fungerade, då skickade dem en beggad, gratis trots att garantin gått ut,, gör haswing det?
                    Då haswing inte använder fjärr så är det svårt att sia om.
                    Dom jag har kontakt med och kör haswing så är det inget negativt. En bråkdel av priset dessutom. När det gäller en vanligt aktersnurra så finns det så många att välja på att MG och MK är mest dyra märkesprylar.
                    Min haswing protruar 5.0, Mg och MK har ingen motor som matchar den av vad jag kunnat se. Både till kraft och pris.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 902 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                    6 svar
                    5 527 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg karlers
                    av karlers
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 312 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 406 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 887 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Arbetar...
                    X