Yamaha 6hk 4 stroke - Vad betyder denna markering? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Yamaha 6hk 4 stroke - Vad betyder denna markering?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Yamaha 6hk 4 stroke - Vad betyder denna markering?

    Hej,

    ​​​​​​Vad betyder denna markering vid växelvajern? Satt å fundera som det var markering för friläge?

    Var ute och körde en kort vända imorse, inga problem. Sen när jag skulle hem och drog igång motorn så lät det inge bra vid start, motorn startade och jag kunde köra hem dock.

    Ljudet kommer när jag drar startsnöret, ev. att det låter som när man försöker dra igång motorn i växel (därför satt jag och fundera om markeringen på bilden kan vara markering för friläge, för att nu är den en bra bit ifrån markeringen när jag har växeln i friläge.

    När jag har friläge vanligtvis kan man dra ut smöret 1-2decimeter innan man startar, nu är snöret helt fast i friläge, drar jag i framväxeln är det samma sak, sätter jag dock i bakväxeln så hamnar markeringen "rätt" och jag kan dra ut snöret en liten bit som vanligt. (Har dock inte prövat dra igång ännu).

    ​​​​​​Är helt grön på motorer, är bättre på att felsöka datorer men det har gett mig lite logiskt tänkande och detta är min gissning på vad som är fel.

    Antagligen har något pajat, eller så kanske bara vajern släppt lite och man kan dra åt och spänna om den?

    Bifogade filer

  • #2
    Update, löste det, kändes så logiskt så vågade testa, nu är vill tillbaka som vanligt

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
    51 svar
    6 972 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Flex
    av Flex
     
    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
    24 svar
    10 375 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Sirre9
    av Sirre9
     
    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
    10 svar
    3 439 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Maxxim
    av Maxxim
     
    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
    9 svar
    1 902 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DavidFelmeri  
    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
    414 svar
    63 366 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg DIFAnders  
    Arbetar...
    X