Tjena.
Har en mercury f25 EL från 2013. För ett tag sen började den tjuta vid högre varv och slå ifrån. Jag antar att det är för att den blir varm?
Skvallerstrålen är där men det är inte det tryck som varit förut. Så jag förutsätter att det inte kyler tillräckligt. Jag har bytt hela impellerkitet, kontrollerat kanalerna (går enkelt att blåsa igenom med munnen) även bytt termostat. Inget hjälper. Det jag märkte när jag bytte impellern var att det var nästan som alger inne i motorn. Så misstänker att det inte håller tätt någonstans. Att vatten som sugs in läcker ut på vägen.. Vilka packningar eller annat finns att byta? Kan det vara den här som sitter på impellerboxen?
Tacksam för svar!
Mvh Robin
Har en mercury f25 EL från 2013. För ett tag sen började den tjuta vid högre varv och slå ifrån. Jag antar att det är för att den blir varm?
Skvallerstrålen är där men det är inte det tryck som varit förut. Så jag förutsätter att det inte kyler tillräckligt. Jag har bytt hela impellerkitet, kontrollerat kanalerna (går enkelt att blåsa igenom med munnen) även bytt termostat. Inget hjälper. Det jag märkte när jag bytte impellern var att det var nästan som alger inne i motorn. Så misstänker att det inte håller tätt någonstans. Att vatten som sugs in läcker ut på vägen.. Vilka packningar eller annat finns att byta? Kan det vara den här som sitter på impellerboxen?
Tacksam för svar!
Mvh Robin
Kommentera