Minn Kota Maxxum - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Minn Kota Maxxum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Jag har en frontmonterad Minnkota med dragkraft 65 lbs. Den funkar på min båt som väger ca ett ton med motor.

    Om du vill ha möjlighet att använda fjärrkontroll till elmotorn så ska du ha en Powerdrive istället för Maxxum. Ta den största 12 voltarn du hittar. Den jag har är 24 volt och kräver två batterier.

    Det jag söker är en aktermonterad Maxxum utan någon fjärris. Är det någon som har någon erfarenhet av den aktermonterade Maxxum motorerna. Och vilken styrka ja ska välja, om jag ska ta 40ibs eller närmaste storebror till den. Vill också veta vad ni tycker om elförbrukningen på dessa motorer.

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Olof Visa inlägg
      Jag funderar att köpa en sådan. Men jag har inte en 1-tons båt utan en linder 400 som kanske väger 250 kg med utrustning. Är det overkill eller är det skönt att ha lite drag? Förbrukningen tror jag inte har så stor betydelse. Dock tror jag som KG? säger att det bara är på 55pund och uppåt som det finns fjärrstyrning samt autopilot, vilket verkar vara väldigt smutta och användabara saker!
      Gasen är steglös på powerdrivarna så jag skulle absolut gå för en 55a, e alltid bra med lite extra. Skulle säkert harma lite om du byter båt o snurran blir lite i underkant, sen skiljer väl priset nte så mycket.

      Namkong: jag skulle absolut ta storebrodern, det drar mycket mindre sås om man kan ligga med lite lägre varvtal på den.. åste man ligga fullt eller nära så räcker inte ett batteri så ofta. O satsa på dyra batterin typ optima, det lönar sig i längden.. de tar ej skada av att laddas ur ofta o håller länge. Själv har jag en uppsättnig på 3 st 80ampare.. har aldrig kört slut på 2 hittils på en dag men det e bra att ha..
      I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Namkong Visa inlägg

        Det jag söker är en aktermonterad Maxxum utan någon fjärris. Är det någon som har någon erfarenhet av den aktermonterade Maxxum motorerna. Och vilken styrka ja ska välja, om jag ska ta 40ibs eller närmaste storebror till den. Vill också veta vad ni tycker om elförbrukningen på dessa motorer.
        Vet inte om det är offtopic så länge du inte förklarar vad du söker? Nu vet vi ju att du vill ha en aktermonterad snurra. Kunde du inte skrivit det på en gång så vi slapp komma med onödig info?

        Kommentera


        • #14
          Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
          Vet inte om det är offtopic så länge du inte förklarar vad du söker? Nu vet vi ju att du vill ha en aktermonterad snurra. Kunde du inte skrivit det på en gång så vi slapp komma med onödig info?
          Aktermonterad elsnurra??
          En frontmonterad måste vara helt överlägsen för båtkontroll!
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
            Aktermonterad elsnurra??
            En frontmonterad måste vara helt överlägsen för båtkontroll!
            Japp, ser ingen som helst fördel med en aktermonterad. Flera av polarna har det och för egen del så funderade jag inte ens på att köpa en. Fick dock min frontmonterade med båten för ett par veckor sedan (efter 3-4 månaders försening - fjärrkontrollen saknas fortfarande). Tycker trots detta att det är det absolut bästa fiskehjälpmedlet på båten. GRYMT bra... och autopiloten är riktigt trevlig.

            /D

            Kommentera


            • #16
              Ursprungligen postat av TAMTAM Visa inlägg
              KG offtopic hade en skriftväxling med dej på annat forum, ber seriöst om ursäkt för den, det blev alldeles för hårt av mej lessen för det tyvärr gav ni er på mina hjärtefrågor men det är inget skäl att svara så som jag gjorde därför ber jag om ursäkt.
              Snyggt TAMTAM; Där växte du ännu mer i min aktning! Riktiga karlar har både förmåga och förstånd att be om ursäkt när de inser att de i vredesmod eller av grupptryck gått över gränsen.
              Go for the Big Salmons!
              Old Firehand

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
              51 svar
              6 902 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Flex
              av Flex
               
              Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
              6 svar
              5 528 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg karlers
              av karlers
               
              Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
              24 svar
              10 312 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sirre9
              av Sirre9
               
              Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
              10 svar
              3 406 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Maxxim
              av Maxxim
               
              Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
              9 svar
              1 887 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg DavidFelmeri  
              Arbetar...
              X