Suzuki 2 hk dör vid gaspådrag - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Suzuki 2 hk dör vid gaspådrag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Suzuki 2 hk dör vid gaspådrag

    Hej

    Har en Suzuki 2 hk från ca 1993. Den startar som en dröm men vid gaspådrag så lägger den av om man inte drar ner gasen. Jag har gjort rent förgasaren och tanken men där slutar mina motorkunskaper. Några tips vad som kan vara fel? Någon som vill köpa den av mig? Har köpt en yamaha 4-takt istället. Motorn finns i Öregrund eller i Uppsala.

    Peter

  • #2
    Ursprungligen postat av Fiskeöregrund Visa inlägg
    Hej

    Har en Suzuki 2 hk från ca 1993. Den startar som en dröm men vid gaspådrag så lägger den av om man inte drar ner gasen. Jag har gjort rent förgasaren och tanken men där slutar mina motorkunskaper. Några tips vad som kan vara fel? Någon som vill köpa den av mig? Har köpt en yamaha 4-takt istället. Motorn finns i Öregrund eller i Uppsala.

    Peter
    Det sitter väl ett bränslefilter på själva soppaslangen inne under kåpan, ta isär det och rengör få se om den går bättre!!

    Så en Öregrunds fiskare till kul då är vi iaf två här på FS med Öregrund som hemmavatten

    Kommentera


    • #3
      Det låter precis som det skulle vara skit i huvudmunstycket! Har du verkligen tagit bort munstyckena och blåst igenom dom?

      Annars har jag tyvärr ingen aning!

      Kommentera


      • #4
        Ja bränslefiltret har jag försökt att göra rent. Vet inte om det är tanken som börjar erodera eller något. Det är roligt med gamla motorer då motorn går bra men alla plastdetaljer börjar bli rätt trötta.

        Ja såg att du var från öregrund. har läst lite av dina inlägg. Fiskar mest vid kallrigafjärden. Var ute förra veckan men inte ett liv.....

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av MeskMatte Visa inlägg
          Det låter precis som det skulle vara skit i huvudmunstycket! Har du verkligen tagit bort munstyckena och blåst igenom dom?

          Annars har jag tyvärr ingen aning!
          Huvudmunstycket. menar du alla munstycken från slangar till och från tank/förgasaren?

          tackar för snabt svar

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Fiskeöregrund Visa inlägg
            Ja bränslefiltret har jag försökt att göra rent. Vet inte om det är tanken som börjar erodera eller något. Det är roligt med gamla motorer då motorn går bra men alla plastdetaljer börjar bli rätt trötta.

            Ja såg att du var från öregrund. har läst lite av dina inlägg. Fiskar mest vid kallrigafjärden. Var ute förra veckan men inte ett liv.....
            Jo visst är det just nu har jag 2 av 3 motorer på verkstaden och inte verkar dem bli lagade heller så nu är det inte kul att vara öbo

            Samma magra resultat här med inte en firre på senaste turerna, så det kan bara bli bättre vilket väl är enda trösten i eländet

            Kommentera


            • #7
              Munstyckena är små mässings pillidutter inuti förgasaren som har små, små hål. Skulle gissa på att din motor har ett huvudmunstycke som har ett hål på kanske 0.5-0.7mm. Skiten fastnar gärna dom hålen.

              Motorn, den har inbyggd tank? Om inte så kan du ha hål i membranet i bensinpumpen. Testa o pumpa på blåsan försiktigt när du gasar.

              Nr1. Ta bort förgasaren från motorn.

              Nr2. Kika på undersidan av den. Det sitter med 95% säkerhet en rund eller fyrkantig kopp med 4 skruvar.

              Nr3. Lossa denna kopp.

              Nr4. Var försiktigt med innanmätet på den. Det sitter en flottör och en flottörventil.

              Nr5. I mitten så sitter det mässingspillidutt med ett pyttelitet hål i. Det är huvudmunstycket. Rengör det.

              Nr6. Återmontera.

              Mikael

              Kommentera


              • #8
                Micke-71... Jag kunde inte sagt det bättre själv..

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av Micke-71 Visa inlägg
                  Munstyckena är små mässings pillidutter inuti förgasaren som har små, små hål. Skulle gissa på att din motor har ett huvudmunstycke som har ett hål på kanske 0.5-0.7mm. Skiten fastnar gärna dom hålen.

                  Motorn, den har inbyggd tank? Om inte så kan du ha hål i membranet i bensinpumpen. Testa o pumpa på blåsan försiktigt när du gasar.

                  Nr1. Ta bort förgasaren från motorn.

                  Nr2. Kika på undersidan av den. Det sitter med 95% säkerhet en rund eller fyrkantig kopp med 4 skruvar.

                  Nr3. Lossa denna kopp.

                  Nr4. Var försiktigt med innanmätet på den. Det sitter en flottör och en flottörventil.

                  Nr5. I mitten så sitter det mässingspillidutt med ett pyttelitet hål i. Det är huvudmunstycket. Rengör det.

                  Nr6. Återmontera.

                  Mikael
                  Tackar för tipset! ska testa det. den har en inbygd tank så jag provar att ta ner förgasaren en gång till.

                  //Peter

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                  51 svar
                  6 902 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Flex
                  av Flex
                   
                  Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                  6 svar
                  5 530 visningar
                  1 gilla
                  Senaste inlägg karlers
                  av karlers
                   
                  Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                  24 svar
                  10 312 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Sirre9
                  av Sirre9
                   
                  Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                  10 svar
                  3 406 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Maxxim
                  av Maxxim
                   
                  Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                  9 svar
                  1 887 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg DavidFelmeri  
                  Arbetar...
                  X