Söker med ljus o lykta på nätet efter ny båt. Blir inte mycket klokare men har fått vissa träffar som är ändå är intressanta. Kanske har jag fel men har tidigare mycket stelbent enbart tittat på båtar rustade med 4-taktsmotorer och detta har sållat bort en hel del av dom objekt som finnes.
Vad är det egentligen som gäller nuförtiden; är 2-taktarna på tillbakamarsch?
Har förstått att en hel del heltidsguider övergått till 2-taktsmotorer igen och många nya ekipage som säljs idag är rustade med nya 2-taktare.
Någon kunnig på Fiskesnack borde kunna reda ut hur det ligger till?
Pratar med båtaffärer som enbart tillhandahåller exempelvis Yamaha 4t så är svaret givet och samma sak åt motsatt håll, butiker som säljer nya 2t...
Vad är det som händer och vad har hänt? (vad har jag gjort dom senaste 20 åren....?)
Mycket tacksam för svar då jag vet att det finns mkt kunnigt folk på FS
Vad är det egentligen som gäller nuförtiden; är 2-taktarna på tillbakamarsch?
Har förstått att en hel del heltidsguider övergått till 2-taktsmotorer igen och många nya ekipage som säljs idag är rustade med nya 2-taktare.
Någon kunnig på Fiskesnack borde kunna reda ut hur det ligger till?
Pratar med båtaffärer som enbart tillhandahåller exempelvis Yamaha 4t så är svaret givet och samma sak åt motsatt håll, butiker som säljer nya 2t...
Vad är det som händer och vad har hänt? (vad har jag gjort dom senaste 20 åren....?)
Mycket tacksam för svar då jag vet att det finns mkt kunnigt folk på FS
Kommentera