I love 2 stroke....!!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

I love 2 stroke....!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • 65.7 kg , låter ju rimligt ! Synd de inte kommer i 350-400 cc klassen

    Kommentera


    • Nu har man en ny E-TEC 200hk HO på båten

      Någon som e sugen på min gammla 135 Mercury?

      Kommentera


      • http://www.brp.com/en-GB/Media.Centr.../25+30+hps.htm

        Jag vet att jag framstår som tjatig, men jag tyckte den här raden var intressant;"The tiller handle incorporates a unique “touch troll” button, which acts like a cruise control to allow boaters easy adjustment and maintain optimal trolling speed. "

        //Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


        ´til things are brighter, I´m the man in black

        Kommentera


        • Bilder;
          http://s278.photobucket.com/albums/k...s5/25%20E-TEC/

          //Stefan
          Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


          ´til things are brighter, I´m the man in black

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Douglas Visa inlägg
            Nu har man en ny E-TEC 200hk HO på båten

            Någon som e sugen på min gammla 135 Mercury?
            Som bojsänke är den fin om något lätt bjuder 100 spänn!
            Har du prutmån?! haha nu retas jag
            Senast ändrad av TAMTAM; 2008-06-11, 20:45.
            I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

            Kommentera


            • Apropå E-tec tvåtakt, pratade med en gubbe i Grisslehamn vid rampen i dag hade en i princip ny 150a Etec därbak frågade är du nöjd med den? då jag faktiskt har ett seriöst intresse av en lätt motor för in och utresa, har sneglat på Etec pga vikt fördelen svaret var nej startmotorn har jag blivit tvungen att byta ganska omgående jaha sa jag men i övrigt?? köp fyrtakt ska iaf jag göra var svaret jag fick, tillägg av honom ska köpa 10hk yamaha för trollingen etecen får duga för högfart tillsvidare! (och det är sant som jag skriver!) Lät inte som han skulle köpa Bombardier grejor framöver direkt!
              Senast ändrad av TAMTAM; 2008-06-15, 22:11.
              I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

              Kommentera


              • I USA ær all stort, man har tunga båtar som man kan dra med sina stora bilar.. Fram till nyligen var inte brænslekostnaden ngt direkt problem heller. Och dom prioriterar fart. "Pros" som tævlar tycker det ær viktigt att kunna køra +60knop mellan platserna før att få ut mesta møjliga ur tævlingstiden, och dom lægger ribban..

                Hela konseptet med førbrænningsmotor ær igentligen skit, en stor vattenkokare dær det ær omøjligt att få ut mer æn ca 1/3 av energi innehållet till ngt vettigt. 2/3 går ut som varmt kylvatten i sjøn..

                Många 4takt ær baserade på bilmotormodeller som fungerar i bilar som anvænds flitigt under 10-15år, få båtmotorer som kommer upp i nærheten av den drift tiden?

                Ær nog fel att påstå att ngn modell går jæmnare æn den andra?

                Jag ær helt såld på Suzuki 4takt. Har verkligen inget att anmærka på! Att den inte "morrar" ær bara skønt, att det knappt inte ær några vibrationer i skrovet likaså! Øppskattar att marcha hem øver en lugn vattenyta i 25knop och kunna prata med kompisen i normal samtalston. Prestanda før mig! Har førvisso snudd på øvertro på japanernas førmåga att gøra motorer. Hade dom gjort 2takt kanske det hade blivit ænnu bættre? Men tills det hænder och de motorerna har en historia av problemfri drift (som i stort sett samtliga 4-takt har) så blir det 4takt før mig.

                Antar att många læser den tråden? Har någon haft problem med suzuki, eller vet om någon som haft det? Berætta gærna om det hær! (Ena muttern på batteripolen/batteriet har slæpt en gång, då ville inte min Suzuki starta, innan GJ eller Jenk eller ngn annan som var med tar upp det)
                Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 980 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 393 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 446 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 905 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                414 svar
                63 397 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DIFAnders  
                Arbetar...
                X