Har sedan januaris början letat efter en beg. 70-80 hk. utombordare till min lilla älskade Ockelbo B16 -70, och slås av två saker. Först, det extremt dåliga utbudet, och sen priserna....Fan, känns ju "sådär", att pröjsa 20-30k, för en motor som är nånstans mellan 15-20 år gammal. Visst, det finns ju undantag.Har väl snappat upp en och annan sen nittiotalare för runt 30, och t.o.m en -02 för 35, men missat dom.
Till min fråga:
Hur kommer det sig att priserna på begade snurror är så höga?
Man får ju en schysst bil, med inredning,drivlina,elsystem,värmepaket,hjulupphäng ning,och t.o.m. en kaross för dom pengarna.Kollar man priserna utomlands inser man ju att övriga delar av världen måste skratta åt oss svenskar, som betalar så mycket för gammal skit...
Har någon ett bra tips på en 70-80 hk snurra med trim & tilt från början/mitten/slutet av nittio-talet, (gärna en Yamaha), så får ni gärna hojta!
Budgeten ligger på mellan 20-30 tusen , beroende på årsmodell och skick.
Tack.
PS!.Eino.Du verkar ha ett finger med i mycket gällande flytetyg! Kanske har något stalltips....? D.S.
Till min fråga:
Hur kommer det sig att priserna på begade snurror är så höga?
Man får ju en schysst bil, med inredning,drivlina,elsystem,värmepaket,hjulupphäng ning,och t.o.m. en kaross för dom pengarna.Kollar man priserna utomlands inser man ju att övriga delar av världen måste skratta åt oss svenskar, som betalar så mycket för gammal skit...
Har någon ett bra tips på en 70-80 hk snurra med trim & tilt från början/mitten/slutet av nittio-talet, (gärna en Yamaha), så får ni gärna hojta!
Budgeten ligger på mellan 20-30 tusen , beroende på årsmodell och skick.
Tack.
PS!.Eino.Du verkar ha ett finger med i mycket gällande flytetyg! Kanske har något stalltips....? D.S.
Kommentera