Knepigt köpa elmotor från USA? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Knepigt köpa elmotor från USA?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    levve
    Ganska säker på att den inte behöver konverteras...

    Tänk på det här bara vid gåva,du slipper bara tull och moms på max 500 kr av summan...

    http://www.tullverket.se/innehallao/...280005731.html
    Senast ändrad av byggarn; 2011-02-09, 14:14.
    Never let your memories be greater then your dreams...

    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

    Kommentera


    • #32
      Skriver man ner värdet till under 100 dollar kan man slippa tull o moms. Dock kan det ju verka misstänkt om ett så stort och tungt paket inte är värt mer... Men det funkade kanon att göra så när jag köpte ekolod i höstas iaf.
      I´m the son of rage and love the Jesus of suburbia //Billy Joe Armstrong

      Green day på Ullevål 4/6-10
      Green day på Wembley stadium 19/6-10

      Green days American idiot musical på broadway 27/2-11

      Kommentera


      • #33
        Japp har man tur slipper det igenom,tråkigt nog har de skärpt kontrollerna rejält sedan i höstas och numer får man ett brev på posten nästan för varje paket man skickat efter utomlands från tullverket som vill ha papper på vad paketet innehåller och vad
        det är värt."åkte dit" senast förra veckan och fick betala en slant för tull+moms....
        alternativet är ju att han skickar den bit för bit så varje paket understiger de 500....
        Never let your memories be greater then your dreams...

        I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

        Kommentera


        • #34
          Kolla på "iboats.com". Bra priser + att de räknar ut både frakt och tull+moms så att det tillkommer inte en krona mer än det du betalar vid beställningen.

          Kommentera


          • #35
            Hur lång tid tog det innan du fick motorn vanfossen?

            Kommentera


            • #36
              Jag använde jetcarrier och tog hem en riptide 55 st ipilot

              11.700,- med moms, tull och flygfrakt!

              Beställde den 2:a och den levererades den 11:e

              Hur smidigt som helst

              Med sjöfrakt blir det ännu billigare men tar minst 2 veckor

              Kommentera


              • #37
                Tog hem samma motor + snabbfäste med jetcarrier i Juli. 11 dagar från beställning till att jag fick motorn, ca 12000kr inkl. flyfrakt, moms och tull. Gick från norge som "spare parts" !!!!

                Kommentera


                • #38
                  Vill sammanfatta vad jag kommit fram till. Vissa inlägg i tråden är ju ett par år gamla så saker kan ju ha förändrats.

                  Ska köpa en Minn Kota PowerDrive V2 55lbs 122cm rigg med i-Pilot.

                  Sverige
                  Kostar ca 15500 kr. DYRT !!!

                  USA
                  Kostar ca 5400 kr ($800). En otroligt stor skillnad. Tricket är att få hem dem till Sverige.
                  • Enligt JetCarriers hemsida kostar flygfrakt ca 3400 kr (antagit 25kg och 140x50x60 cm). Till detta kommer moms och tull på närmare 30% = 1600 kr. Totalpriset blir då ca 10400 kr. (På JetCarrier får man väl en boxadress? Såg på någon hemsida att de ej levererade till boxadresser, endast fysiska adresser)
                  • Alternativt kan man ju ta en tripp till USA och ta hem grejorna som bagage. Tull och moms tillkommer nog även om det är bagage. Alternativt får man se till att grejorna ser begagnade ut, eller byt åtminstone ut originalemballage, ta bort plastpåser mm och skicka hem manualen som ett vanligt brev.
                  • Eller köp via kompis i USA som skickar grejorna till dig. Även här gäller nog moms och tull om det inte är begagnat.


                  Tyskland
                  Antagligen ett underskattat alternativ för oss i Sverige. Har hittat min motor för ca 10000 krwww.mybait.de samt på www.marine-sales.de. Har begärt prisuppgift på frakt men tror inte det blir speciellt dyrt.

                  Sammanfattning
                  Att köpa från Tyskland blir ungefär lika dyrt som att köpa från USA, i alla fall för min motor. Fördelen med Tyskland är kortare leveranstid. Dessutom är det ju inte orimligt att returnera varor för reklamation/garantiarbete om det skulle bli aktuellt.
                  Senast ändrad av drevan; 2011-08-17, 10:28.

                  Kommentera


                  • #39
                    hmmm

                    Den terrova ( 55 US2 I-pilot) jag tog hem från US i våras genom Jetcarrier hamnade på bra precis 11000:- inkl. allt (även ett snabbfäste)

                    samma motor kostar på Mybait € 1 599...dryga 15000 Skr alltså...så tillkommer frakten...
                    kortare leveranstid vet jag inte heller om det går att få,hade min hemma på sex dagar...vad gäller garantibiten har du dock en poäng.
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #40
                      Ursprungligen postat av byggarn Visa inlägg
                      Den terrova ( 55 US2 I-pilot) jag tog hem från US i våras genom Jetcarrier hamnade på bra precis 11000:- inkl. allt (även ett snabbfäste)

                      samma motor kostar på Mybait € 1 599...dryga 15000 Skr alltså...så tillkommer frakten...
                      kortare leveranstid vet jag inte heller om det går att få,hade min hemma på sex dagar...vad gäller garantibiten har du dock en poäng.
                      Hmmm. Kanske har jag tur med det tyska priset.
                      Hur såg delsummorna ut för dig (butikspris, frakt, moms, tull)?
                      Vart köpte du?

                      www.cabelas.com finns ungefär den motor du nämner (ej US2 eller snabbfäste) och den kostar $1200. Om jag använder mina parametrar för moms, frakt mm kommer jag upp i ca 14000 kr. Men Cabelas kanske är dyra?

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                      51 svar
                      6 980 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Flex
                      av Flex
                       
                      Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                      24 svar
                      10 393 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sirre9
                      av Sirre9
                       
                      Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                      10 svar
                      3 446 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Maxxim
                      av Maxxim
                       
                      Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                      9 svar
                      1 905 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DavidFelmeri  
                      Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                      414 svar
                      63 397 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg DIFAnders  
                      Arbetar...
                      X