sprutar vatten ur tändstiften? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

sprutar vatten ur tändstiften?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • sprutar vatten ur tändstiften?

    vattenstrålen rinner istället för sprutar ut ... kolla under kåpan, sprutar ut vatten ur båda stiften vad är det som är fel? hur mkt påverkar det här effekten? nån som har koll eller haft liknande problem? skulle uppskatta hjälpen.. motorn har blivit totalrenoverad i år för 7000 spänn. mercury 77a. all hjälp tas emot med öppna armar. MVH Gabriel

  • #2
    Osæker på om frågan ær allvarligt menad?? Kommer det vatten ær tændstiften ær det mkt allvarligt! Kylvattnet som skall kyla motorblock/cylinderfoder har kommit in i cylindrarna? Dom som servade kanske glømde sætta dit en topplockspackning? Eller så har du en spricka i topplocket?..
    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

    Kommentera


    • #3
      jo frågan är allvarligt menad, vet inte hur jag fick dit ett frågetecken.. men visst borde det här gå på servicegarantin?

      Kommentera


      • #4
        Ær påven katolik?..
        Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

        Kommentera


        • #5
          HMM "sprutar från stiften" Vilka "stifft" menar du? Det är inte så att det "sprutar" ut vatten från Toppen där vattnet ska komma. Problemet är inte att slangen mellan toppen och "skvallerstrålen" läcker, eller är felaktigt monterad??

          //Abel
          http://blogg.aftonbladet.se/27714/

          Kommentera


          • #6
            Såg nu din överskrifft.. Tändstifften.... Låter ganska osannolikt... Och jag lovar dig.. Om det nu sprutar vatten från tändstifften, så kommer inte ens motorn vilja starta.. Så jo.. Det kommer att ta lite effekt från maskinen..!!

            //Abel
            http://blogg.aftonbladet.se/27714/

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
              Såg nu din överskrifft.. Tändstifften.... Låter ganska osannolikt... Och jag lovar dig.. Om det nu sprutar vatten från tändstifften, så kommer inte ens motorn vilja starta.. Så jo.. Det kommer att ta lite effekt från maskinen..!!

              //Abel
              jag vet nog vad tändstift är lite svårt att missa på en motor kan man tycka?
              när motorn är igång kommer det vatten sprutande från där stiftet sitter fastskruvat, jag tog av det o skruva fast det igen hårdare. motorn går igång på några drag igen.... angående att jag skrev om effekten är att båten inte går så himla mkt långsammare ffa inte när jag är ensam i båten även om det tar en 20sek innan den planar vilket kanske är i högsta laget med tanke på att det är en flipperbåt.

              Kommentera


              • #8
                jag ska lämna in den i vilket fall som helst tänkte bara om det fanns några råd så man kunde fixa det själv lite snabbbt... har lämnat in den tre gångger redan verkstan ligger en bra bit bort oxå

                Kommentera


                • #9
                  Ok...! Hur stor, och hur många cylindrar har din motor? "sprutar" det vatten från alla tändstifft???
                  http://blogg.aftonbladet.se/27714/

                  Kommentera


                  • #10
                    Kylvattenpumpen (impellern) drivs av motorn. Går inte motorn så blir det inget kylvattenfløde. Nær tændstiftet tænder ær tycket høgre i cylindern, æn i kylvattensystemet, pressar ut avgaser i kylvattensystemet? Kommer det avgaser ur kylvattenutloppet?
                    Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 965 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 902 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X