Kylproblem Johnson 25 hk -80 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kylproblem Johnson 25 hk -80

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Hallå igen.
    Är det kanske någon som vet någon hemsida där man kan köpa reservdelar till denna gamla johnson motorn? Sen hade jag behövt en sprängskiss också om någon vet vart man kan få tag i en sådan?

    Med vänlig hälsning
    Martin

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av meli Visa inlägg
      Hallå igen.
      Är det kanske någon som vet någon hemsida där man kan köpa reservdelar till denna gamla johnson motorn? Sen hade jag behövt en sprängskiss också om någon vet vart man kan få tag i en sådan?

      Med vänlig hälsning
      Martin
      http://web.telia.com/~u16602115/marinhallen.html

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av CA Visa inlägg
        Och?? Känns det bättre nu efter all skakning eller?
        Snarrrrrrraa om

        Kommentera


        • #14
          Hallå Igen.
          Jag har lite problem med att få isär den delen som vattenpumpen är placerad från resten av riggen. Någon som vet om jag måste ta loss hela motorn? Jag har redan tagit bort hela upphängingsanordningen. Sen på sidan av riggen kan man skruva loss en liten lucka och innanför där sitter typ en klämma med 2 skruvar som håller ihop växelstången, måste jag få isär dem?

          Det är inga facktermer direkt men jag hoppas någon kan svaret på några frågor.

          Med vänlig hälsning
          Martin

          Kommentera


          • #15
            Ursprungligen postat av meli Visa inlägg
            Hallå Igen.
            Jag har lite problem med att få isär den delen som vattenpumpen är placerad från resten av riggen. Någon som vet om jag måste ta loss hela motorn? Jag har redan tagit bort hela upphängingsanordningen. Sen på sidan av riggen kan man skruva loss en liten lucka och innanför där sitter typ en klämma med 2 skruvar som håller ihop växelstången, måste jag få isär dem?

            Det är inga facktermer direkt men jag hoppas någon kan svaret på några frågor.

            Med vänlig hälsning
            Martin
            ja du skall få isär den del som håller ihop växelstången. Annars får du inte ner riggen speciellt långt. ta inte i för mycket bara och vålda ut den utan ta det försiktigt för risken ör annars att något pajar och blir onödigt dyrt att reparera

            Kommentera


            • #16
              Hallå

              Jag har fick isär sakerna och har bytt lite packningar och impeller. dock så har jag svårt att starta den. Tänkte börja med att byta lite slangar och så för vissa är ganska torra och läcker kanske.

              Kommentera


              • #17
                Ursprungligen postat av meli Visa inlägg
                Jag har fick isär sakerna och har bytt lite packningar och impeller. dock så har jag svårt att starta den. Tänkte börja med att byta lite slangar och så för vissa är ganska torra och läcker kanske.
                Kan nog vara en bra ide om den stått länge. Rengör förgasaren på den så kanske den går bättre. Går fort som bara den att få en förgasare igensatt. Soppan idag håller ju inte någon högre kvalitet så det är inte ovanligt om munstyckena groggar igen efter några månader.
                Hade ett problem med min 8hk's motor för ca 2 veckor. Den gick enbart på choken och den dog ändå efter ett tag. En liten inspektion av förgasaren och så såg jag att ett pyttelitet sandkorn satt i huvudmunstycket, snackar då microskopiskt. Rengjorde den och sedan gick den precis som vanligt.

                Kommentera


                • #18
                  jag har rengjort förgasaren men ändå svår att starta men jag ska se över slangarna. Efter tidigare erfarenheter med 2 taktare så går dom som en påse nötter bara det är läcker lite någonstans.

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av meli Visa inlägg
                    jag har rengjort förgasaren men ändå svår att starta men jag ska se över slangarna. Efter tidigare erfarenheter med 2 taktare så går dom som en påse nötter bara det är läcker lite någonstans.
                    Byt stift om de är gamla. kör på ny bensin så du inte kör på någon som stått i några år. lika så med oljan färsk ska det vara. Kolla samtliga packningar också. Drar han tjuvluft någon stans så kan den gå ganska dåligt. har du pillat på luftskruven så kolla i instruktionsboken hur många varv den skall vara utskruvad. Min gick skit och var riktigt svårstartad tack vare för fet blandning.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                    51 svar
                    6 972 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Flex
                    av Flex
                     
                    Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                    24 svar
                    10 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sirre9
                    av Sirre9
                     
                    Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                    10 svar
                    3 439 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Maxxim
                    av Maxxim
                     
                    Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                    9 svar
                    1 902 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DavidFelmeri  
                    Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                    414 svar
                    63 366 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg DIFAnders  
                    Arbetar...
                    X