motor som hackar/missar yamaha - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

motor som hackar/missar yamaha

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • motor som hackar/missar yamaha

    skulle ut o köra gös ikväll men turen blev kort. Motorn började hacka/missa och gick orent. När jag gasar upp går den ok kanske 10 sekunder för att sedan börja igen. På tomgång håller den på hela tiden men stannar inte inte heller några problem att starta den.

    När jag kom hem körde jag motorn med spolmuff på och då går den perfekt.

    Vad kan de vara?? Motorn har aldrig strulat innan, haft den i 5 år.

    Jag har bytt tändstift, olja, filter regelbundet. Ska byta bränslefilter imorgon (om jag får tag i något) ingen yamaha verkstad i närheten.
    Senast ändrad av Stefannilsson73; 2008-07-26, 01:11.

  • #2
    har haft liknande problem, motor är en yamaha från 80-talet den har funkar klockrent men en dag skulle ut o fiska så gick det inte, den startar men reagerar inte på gasen byte tendstifft o allt så nu har polarn kollat på den och tror att det kan va tendmodulen

    Kommentera


    • #3
      Byt tändstift låter som att dom är dåliga, eftersom motorn går bra utan belastning.
      Go och glad mjölkchoklad

      Kommentera


      • #4
        Testa att byt blåsan på bränsleslangen, dom där små jävlarna kan ställa till med massor av skit.
        http://teamjoj.blogspot.com/

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av joj Visa inlägg
          Testa att byt blåsan på bränsleslangen, dom där små jävlarna kan ställa till med massor av skit.
          Exakt testa pumpa på den när motorn går dåligt blir den som ett russin så jävlas backventilerna har hänt mej ett byte och motorn gick fint igen...
          I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

          Kommentera


          • #6
            ett steg tagit

            var och fick tändstiften bytta idag, de såg "torra" ut, fattade inte vad han menade med detta.

            Bränslefilter hade de inget, är beställt men kommer tyvärr inte förrän fredag.

            Kollade blåsan när jag körde motorn på land och den ser "normal" ut.

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Stefannilsson73 Visa inlägg
              var och fick tändstiften bytta idag, de såg "torra" ut, fattade inte vad han menade med detta.

              Bränslefilter hade de inget, är beställt men kommer tyvärr inte förrän fredag.

              Kollade blåsan när jag körde motorn på land och den ser "normal" ut.
              Torra brukar man säga när motorn gått för snålt, att den inte fått tilräckligt med bensin, då blir tändstiften vita och det ser ut som ett torrt lager pulver.
              Är det gyllenbrunt så är det rätt blandning, och är det svart/gegigt så har motorn fått för mycket bränsle.
              Mr. Walleye - Bassboat angler

              Kommentera


              • #8
                Är du inte van att skruva, bättre snacka med verkstan direkt bortslösad tid att posta här
                I hate the smell of twostrokes in the morning, so do all in the harbour!

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 901 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av karlers, 2013-05-19, 11:18
                6 svar
                5 526 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg karlers
                av karlers
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 312 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 406 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 887 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Arbetar...
                X