Motorn vägrar ladda upp mitt batteri. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Motorn vägrar ladda upp mitt batteri.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Ja Mikael, du måste ha ett laddningsrelä så du inte kommer över ca 14,4V. Nått annat bara förstör batteriet m.m. Även så sparar du effekt genom det, vilket hindrar spolar från att brännas och motorn drar lite mindre oxå. I längden sparar du säkert mycket pengar om du får saker och ting att hålla. Även lantärner (som vanligen har en spesifiserad voltstyrka på 12V) håller då betydligt längre.
    Tror jag såg ett laddningsrelä för din maskin på nån sait i USA för ca 50-60 USD
    Så det kan bli rimligare än i Svedala.
    Mvh Flodström
    Flyfishing for salmon

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Flodström Visa inlägg
      Tror jag såg ett laddningsrelä för din maskin på nån sait i USA för ca 50-60 USD
      Så det kan bli rimligare än i Svedala.

      Är det "RECTIFIER ASY" som är det samma som laddningsrelä? Eller är det likriktaren, eller rent av kombinerad? Finner inget som kan tänkas vara ett laddningsrelä på sprängskisserna eller på min motor. Finns inget vid namn "Regulator" i sprängskissen där alla namn står.

      Och jag tycker det borde vara straffbart att säga man sett bra grejer som skulle passa men utan att länka till det.
      Senast ändrad av Fartlek; 2008-09-12, 10:45.

      Kommentera


      • #13
        Ursprungligen postat av Fartlek Visa inlägg
        Och jag tycker det borde vara straffbart att säga man sett bra grejer som skulle passa men utan att länka till det.
        Rectifier ASY är som du säger likriktaren. ASY betyder ju assembly vilket översatt eg. betyder gruppering/samling av eller tillsammans och det kan betyda både likriktare och andra ting. Men mest troligt betyder det "samling av dioder".

        Straffbart, hmmmm känner mig skyldig på den punkten och ber så mycket om ursäkt för det. Saker går ibland lite för fort och då jag såg dom grejerna så var jag mycket osäker på om dom överhuvudtaget passade på din maskin, jag hade ingen modell-betäckning eller årtal att referera till.

        Kan försöka att göra ett sök under helgen nu men förvänta dig inga under. Har du ett serienummer och typ + årtal på motorn?
        Mvh Flodström
        Flyfishing for salmon

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
        51 svar
        6 972 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Flex
        av Flex
         
        Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
        24 svar
        10 375 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sirre9
        av Sirre9
         
        Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
        10 svar
        3 439 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Maxxim
        av Maxxim
         
        Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
        9 svar
        1 902 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DavidFelmeri  
        Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
        414 svar
        63 366 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg DIFAnders  
        Arbetar...
        X