Behöver hjälp me min tohatsu - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver hjälp me min tohatsu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Behöver hjälp me min tohatsu

    tjenna!!!! är de någon som kan hjälpa mig me en Tohatsu motor 5 hk..... jag behöver ett tändstift till den men jag vet inte vad modellen heter på motoren? Plus att jag behöver själva motor fästet till den..... Har ingen anning om var och vem man kan vända sig till dom detta... Jag kan skicka bild på dom så kanske någon kan se på den vad modellen heter..... Är jätte tacksam för all hjälp jag kan få tack på för hand!!!!!! MVH CHRILLE

  • #2
    Okej....... men jag vet att detta är i allafall stulen motor..... för de är i sönder fästet!!!!.....okej ska porva de stiftet...... Har du någon aning om om de är 1 takt eller 2 takt? ....hur ser de färstet ut...... de går väl inte och bygga om de??? ha de gott





    Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
    Stiftet ska lämpligen heta BPR7HS-10
    Motorbygeln är ju inte del vanligaste förekommande reservdel ,om det ens finns att köpa
    det blir nog att få tag i en beg
    Det är väll mest stöldgods motorer som har skadade eller saknade byglar då ena kanske sitter kvar på på båten med utombordarlås
    Farsan har en reserv bygel till suzuki 15 , den blev kvar på hans roddbåt när motorn blev stulen av knarkare,
    den kanske går att sälja dyrt !!!

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av chrille8456 Visa inlägg
      Okej....... men jag vet att detta är i allafall stulen motor..... för de är i sönder fästet!!!!.....okej ska porva de stiftet...... Har du någon aning om om de är 1 takt eller 2 takt? ....hur ser de färstet ut...... de går väl inte och bygga om de??? ha de gott
      Snarare så menar du väll 2 eller 4 takts motor eller har jag förstått det fel.
      Är den splitter ny så är det nog troligt med 4 takts motor i den men är den ett par år äldre så brukar det vara 2-takt. självklart inte i varje fall men på dom mindre motorerna så brukar det vara vanligare.
      har du någon motorolja i motorn så är det en fyrtakt, blandar du olja i bensinen så är det 2-takt. om du inte har oljepump.

      Vilken del är det som gått sönder mer specifikt. Är det själva skruvarna som du sätter fast motorn i akterspegeln med eller är det själva upphängningen.
      Är dom sprukna i fästena som du säger vid skruvarna kan du ev köpa nya sidor och montera men dom kostar också.

      Kommentera


      • #4
        nä den är gammal.... jag tror att de är 2 takt...... jo de är så här att jag har fått motoren av en släking....och fästet man har för att häng den på båten var sönder innan jag fick den så han hade inte de kvar.... de är därför jag undrar om de går och få tag i fäste? alltså hela fästet jag behöver så jag kan hänga den på båten


        Ursprungligen postat av speeedo Visa inlägg
        Snarare så menar du väll 2 eller 4 takts motor eller har jag förstått det fel.
        Är den splitter ny så är det nog troligt med 4 takts motor i den men är den ett par år äldre så brukar det vara 2-takt. självklart inte i varje fall men på dom mindre motorerna så brukar det vara vanligare.
        har du någon motorolja i motorn så är det en fyrtakt, blandar du olja i bensinen så är det 2-takt. om du inte har oljepump.

        Vilken del är det som gått sönder mer specifikt. Är det själva skruvarna som du sätter fast motorn i akterspegeln med eller är det själva upphängningen.
        Är dom sprukna i fästena som du säger vid skruvarna kan du ev köpa nya sidor och montera men dom kostar också.

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av chrille8456 Visa inlägg
          nä den är gammal.... jag tror att de är 2 takt...... jo de är så här att jag har fått motoren av en släking....och fästet man har för att häng den på båten var sönder innan jag fick den så han hade inte de kvar.... de är därför jag undrar om de går och få tag i fäste? alltså hela fästet jag behöver så jag kan hänga den på båten
          Kolla amrikanska sidor, eller sök på google på ex tohatsu outboard parts
          beställde prylar från usa för inte så länge sedan och även med tull och frakt så gick jag vinst med ett par 100 lappar.

          Kommentera


          • #6
            ja de kan va så me men hur får man reda på de?


            Ursprungligen postat av 7Ur5b67r
            1 Takt tror jag

            Kommentera


            • #7
              Chrille, visst kan du köpa fästet nytt. Men det kostar multum. Om det nu är det du menar. Marinshopen i Älvsjö Stockholm kan nog hjälpa dig att kolla priset om inte annat.
              Kan ge lite tips om abborrfiske och göstrolling.

              Kommentera


              • #8
                okej.... men har du någon adress till dom här på nätet så mankan kolla nummert till dom och höra?..... så får man ju se va de kostar. För jag har kollat runt och jag hittar liksom ingen som har de.
                Tack för tipset.... mvh Chrille

                Ursprungligen postat av elanen Visa inlägg
                Chrille, visst kan du köpa fästet nytt. Men det kostar multum. Om det nu är det du menar. Marinshopen i Älvsjö Stockholm kan nog hjälpa dig att kolla priset om inte annat.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Flodström, 2010-01-21, 18:03
                51 svar
                6 982 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Flex
                av Flex
                 
                Startad av Angbom, 2015-03-18, 14:09
                24 svar
                10 395 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Sirre9
                av Sirre9
                 
                Startad av rubby, 2016-02-17, 13:01
                10 svar
                3 447 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Maxxim
                av Maxxim
                 
                Startad av Palmen1974, 2016-02-26, 23:51
                9 svar
                1 906 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DavidFelmeri  
                Startad av joens, 2017-05-04, 22:51
                414 svar
                63 403 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg DIFAnders  
                Arbetar...
                X