Ny båttrailer blueline 750 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny båttrailer blueline 750

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ny båttrailer blueline 750

    Hej

    Är på jakt efter en 80 trailer till vår Lohi 470. Denna dök upp som ett alternativ http://webbshop.batochtrailer.se/bat...t-blueline-750

    Någon med erfarenheter kring denna trailer? Tips och synpunkter önskas.

    Mvh

    Skickat från min E6653 via Tapatalk

  • #2
    Jag letade efter trailer länge ganska nyligen men har aldrig hört talas om Blueline, dvs den är nog väldigt ny och få har prövat... Behöver ju inte vara dålig för den sakens skull. Den jag till slut köpte, Easyline 650 blev en kompromiss som hade bästa lastvikt i för hållande till totalvikt (650kg) men inte den finessrikaste.

    Har man inga vikt- eller utrymmesproblem relaterade till bil/garage så skulle jag rekommendera en 750 trailer med antingen högt placerade eller vikbara bakljus och ett svetsat chassi. har du kollat TK, Respo, Tiki, Thule, Majava mfl?
    Senast ändrad av anteman; 2016-09-10, 15:38.

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      Jag letade efter trailer länge ganska nyligen men har aldrig hört talas om Blueline, dvs den är nog väldigt ny och få har prövat... Behöver ju inte vara dålig för den sakens skull. Den jag till slut köpte blev en kompromiss som hade bästa lastvikt i för hållande till totalvikt (650kg) men inte den finessrikaste.

      Har man inga vikt- eller utrymmesproblem relaterade till bil/garage så skulle jag rekommendera en 750 trailer med antingen högt placerade eller vikbara bakljus och ett svetsat chassi. har du kollat TK, Respo, Tiki, Thule, Majava mfl?
      Jo har kikat på en del, främst tiki som ser ganska intressant ut.
      Ska väl inte traila båten oerhört mycket, blir väl någon fjälls tur varje år (50mil t/r) samt sjöar som ligger inom närområdet. Båten kommer främst ligga i vattnet under sommaren och stå trailad under vintern.

      Skickat från min E6653 via Tapatalk

      Kommentera


      • #4
        Viktigaste är väl att kolla vilka axlar de kör med.

        Har de knott eller alko mm och därmed rätt vanliga lager så är det kanske idé att fundera på dem. Kör de nå billiga axlar med udda lager så avstå.
        Alumacraft så klart!

        Kommentera


        • #5
          Då duger den säkert men jag skulle nog hellre leta en begagnad med höga/vikbara bakljus bland de "erkända" märken jag angav tidigare. När jag letade i våras fanns det många 750 trailers på Blocket alternativt lägg in en köpesannons...

          Kommentera


          • #6
            Jag har nyligen köpt en Tiki bs700 750kg trailer.
            Gillar den skarpt,högt placerade baklyktor som inte behöver monteras bort,hårda rullar istället för gummi.vaggan funkar också väldigt fint.plåtskärmar som går att stå på.
            Hyfsat pris 12995kr

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av rappakalja Visa inlägg
              Hej

              Är på jakt efter en 80 trailer till vår Lohi 470. Denna dök upp som ett alternativ http://webbshop.batochtrailer.se/bat...t-blueline-750

              Någon med erfarenheter kring denna trailer? Tips och synpunkter önskas.

              Mvh

              Skickat från min E6653 via Tapatalk
              Mät balkarna på olika fabrikat. Vissa har väldigt klena balkar har jag upptäckt. Men de är billiga...
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Abumatic220 Visa inlägg
                Mät balkarna på olika fabrikat. Vissa har väldigt klena balkar har jag upptäckt. Men de är billiga...
                stämmer och desto högre lastvikt så blir trailern oftast också automatiskt lite vekare...
                Never let your memories be greater then your dreams...

                I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
                6 svar
                347 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fiskarn0383  
                Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
                35 svar
                1 751 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fiskare Bob  
                Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
                10 svar
                472 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg tre S
                av tre S
                 
                Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
                8 svar
                477 visningar
                1 gilla
                Senaste inlägg Smolt
                av Smolt
                 
                Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
                16 svar
                848 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg mrfisker  
                Arbetar...
                X