Någon fler med katamaranskrov?!! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Någon fler med katamaranskrov?!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Någon fler med katamaranskrov?!!

    Idag pajjade den hemmabyggda 30-vagnen jag fick med när jag köpte min omnyggda flipper 450. Gjord på ett gammalt husvagnsunderrede, och idag ca 2km från vattnet så formligen exploderar, ja jag säger det igen, EXPLODERAR navet på höger sida. Hjulet med en halv bromstrumma rullar iväg och vagnen kastar sig ner i asfalten. Tur var väl att jag precis svängt i en korsning och hade en hastighet på 10-15km/h.

    Så, har funderat ändå ett tag på att köpa en 80-trailer, då det är segt att dunka längre sträckor i lovliga 30 eller med risk för böter.

    Men....det verkar inte finnas en enda trailer som fungerar till katamaran eller trimaranskrovade båtar utan modifiering. Kikade på en EL450U men insåg att den var för liten åt alla håll för att ens försöka modifiera. Så, finns här på forumet någon som varit i den sits jag är i nu som kan ge tips?
    Annars blir det väl nya axeltappar eller axel och 30...
    Vore det inte för att jag gillar båten så förbannat hade jag bytt bort den istället! Men, nu är inte det ett alternativ.

    Tackar redan nu för alla eventuella svar!

  • #2
    De jag känner som har katamaran/Trimaran skrov har trailers med längsgående rails som USA trailers ofta har, kanske kan vara en lösning att kolla med dem som säljer USA båtar om de har en lämplig trailer till Din båt?

    Kommentera


    • #3
      Ja, dom har jag funderat på. Annars är det ju en tillräckligt bred vanlig trailer och montera kölrullar där skroven blir på trailern.

      Kommentera


      • #4
        Eller snickra ihop någonting liknande: https://asiakas.kotisivukone.com/fil...5Cat/475_8.jpg

        Kommentera


        • #5
          Det där såg inte så dumt ut! Kanske får damma av svetsen och börja leta trailer!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
          6 svar
          336 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fiskarn0383  
          Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
          35 svar
          1 741 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Fiskare Bob  
          Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
          10 svar
          453 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg tre S
          av tre S
           
          Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
          8 svar
          461 visningar
          1 gilla
          Senaste inlägg Smolt
          av Smolt
           
          Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
          16 svar
          836 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg mrfisker  
          Arbetar...
          X