Hur stort batteri till elvinsch? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hur stort batteri till elvinsch?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hur stort batteri till elvinsch?

    Hej har köpt en elvinsch Ninja Warrior 2500,min undran är hur stort batteri batteri jag behöver köpa ? Har tänkt köpa ett life po4 från ali express.Har ett innan till min frontmotor som är bra,
    motorn är på 0,95 kw. Räcker det med ett på 60 amp ,om ex kör ut en helg och behöver ta upp och ner båten en 4 ggr.För är det bara hemma vid kan man ladda efter varje tur.Just det med
    lifo po 4 är ju att man behöver ju inte ladda alls så ofta, ja ser till det jag köpte till frontmotorn behöver inte jag ladda mer än var 5 g jämfört med innan. Och så är jag ute efter ett som är lätt
    ett 60 amp ligger på ca 6-7 kilo

  • #2
    Elvinsch på trailern? I ett båthus eller dyligt förstår jag att ett batteri kan behövas. Men på en trailer så är det väl smidigast med en kabel till cigguttaget på bilen?

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av husbehov Visa inlägg
      Elvinsch på trailern? I ett båthus eller dyligt förstår jag att ett batteri kan behövas. Men på en trailer så är det väl smidigast med en kabel till cigguttaget på bilen?
      Nei.
      Det elektriske anlegget i bilen din er ikke dimensjonert for så mye strøm (A). I beste fall ryker diverse sikringer, i værste fall ryker deler av det elektriske anlegget ig du skader bilens batteri. (Som er et startbatteri, som igjen ikke tåler at det dras 30-60A i flere minutter).
      Team Colibri

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Pia 100 Visa inlägg
        Hej har köpt en elvinsch Ninja Warrior 2500,min undran är hur stort batteri batteri jag behöver köpa ? Har tänkt köpa ett life po4 från ali express.Har ett innan till min frontmotor som är bra,
        motorn är på 0,95 kw. Räcker det med ett på 60 amp ,om ex kör ut en helg och behöver ta upp och ner båten en 4 ggr.För är det bara hemma vid kan man ladda efter varje tur.Just det med
        lifo po 4 är ju att man behöver ju inte ladda alls så ofta, ja ser till det jag köpte till frontmotorn behöver inte jag ladda mer än var 5 g jämfört med innan. Och så är jag ute efter ett som är lätt
        ett 60 amp ligger på ca 6-7 kilo
        Et 60Ah LiFePO4 bør holde i lange baner. Men sjekk hva som er maks strømforbruk på vinsjen din opp mot maks Ah for batteriets BMS.
        Team Colibri

        Kommentera


        • #5
          Hej skulle detta fungerahttps://www.aliexpress.com/item/33005302206.html?spm=a2g0o.home.01008.5.650c3b277K 89vLdetta har jag till min frontmotor och det är på 120 amp. Jag kan inte det här med riktigt med watt o amp. Men motorn är på 0,95 kw och den behöver inte säkras mer än med 60 amp.Men till vinschen vill jag bara ha ett 60 amp de väger ju nästan ingen ting och är små och smidiga ,för jag tänker ha det löst med truckkontakt mellan,pga stöldrisk.

          Kommentera


          • #6
            AmpereXvolt=watt Ved 12,7 volt er med andre ord 0,95 kilowatt (kilo = tusen, dvs 950w) 75A. Da høres det litt rart ut hvis de hevder du trenger 60A sikring...

            Jeg kjenner ikke det batteriet men det bør fungere. Bare sjekk at BMSen da kan levere 75A.

            En ting til mens vi er i gang. Selv om perioden vinsjen er i bruk er kort, er strømmen (ampere) sterk. Pass på at du bruker kabler som er egnet for dette så ikke mye av strømmen forsvinner i varmgang på kablene før den når vinsjen.
            Team Colibri

            Kommentera


            • #7
              Jag beställer ett 70 amp kostar bara 2800kr väger ju bara 7kg, men de sa att jag inte behövde mer än 60 amp för min båt väger max 600kg med allt.
              Och det andra jag har på 120 är grymmt enligt mig förr fick man ladda efter var gång. Jag tackar för all hjälp Colibri

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av Sadda, 2023-05-13, 09:57
              6 svar
              336 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fiskarn0383  
              Startad av Sajmen, 2023-07-17, 20:30
              35 svar
              1 741 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Fiskare Bob  
              Startad av Sadda, 2023-07-23, 12:43
              10 svar
              453 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg tre S
              av tre S
               
              Startad av Maxxim, 2024-01-03, 22:19
              8 svar
              461 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Smolt
              av Smolt
               
              Startad av Sebastian T, 2024-02-04, 09:15
              16 svar
              836 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg mrfisker  
              Arbetar...
              X